همدان رتبه چهارم کشوری ثبت سفارش کتب درسی

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان گفت: همدان در زمینه ثبت سفارش و خرید کتب درسی رتبه چهارم کشور را دارد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد همدان، رضا زارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ثبت سفارش و خرید کتاب‌های درسی برای دانش آموزان میان‌پایه از نهم اردیبهشت‌ در سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com آغاز شده و تا ۲۶ خرداد ادامه دارد اظهار کرد: مدیران مدارس موظفند فرآیند ثبت سفارش کتب درسی را در سامانه سیدا، سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی رصد کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در برخی مناطق و نواحی، بعضی از مدیران نسبت به این امر مهم سهل انگاری کردند افزود: باید قبل از پایان مهلت ثبت سفارش، نسبت به ثبت سفارش و خرید کتب برای دانش آموزان بدون سفارش به صورت گروهی اقدام شود و از ارجاع دانش آموز به کافی نت خودداری کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: از مجموع ۲۵۴ هزار و۸۲۴ دانش آموز میان پایه تا هجدهم خردادماه، بیش از ۲۲۳ هزار دانش آموز ثبت سفارش و خرید کتب درسی را انجام شده و ۲۱ هزار و۹۰۰ دانش آموز  ثبت‌ سفارش کتب درسی انجام نداده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه از مجموع ۴۱ عنوان کتب ابتدایی، ۲۸ عنوان کتاب به استان ارسال شده است یادآور شد: از مجموع ۴۱ عنوان کتاب متوسطه اول، ۲۵ عنوان کتاب به استان ارسال شده و از مجموع ۱۰۱ عنوان کتاب متوسطه دوم نظری، ۶۴ عنوان کتاب به استان ارسال شده است.

زارعی به مناطق برتر در زمینه ثبت سفارش و خرید کتب درسی اشاره کرد و گفت: جوکار، قهاوند و درگزین برتر و مناطق با عملکرد ضعیف اسدآباد، سردرود و بهار است.

وی با بیان اینکه ثبت سفارش و خرید کتب درسی برای دانش آموزان ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از پنجم تیرماه آغاز و تا ۱۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت اضافه کرد: مبلغ کتب درسی در هنگام ثبت سفارش در سامانه فوق قابل مشاهده است.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه