حریم حجاب شکسته شود، جایگاه زن و مرد زیر سوال می‌رود

امام جمعه بهار گفت: اگر حریم حجاب و هویت‌ها شکسته شود، دیگر زن و مرد و فرزندان جایگاهی نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام رضا مصباح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم در مورد انسان صحبت کنیم باید از نگاه خالق انسان به آن بنگریم اظهار کرد: نوع نگاه خداوند نه تنها در انسان بلکه در تمام موجودات این است که هر موجودی حریمی دارد و چیزی بدون حریم در این عالم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در جنگل نیز که بی‌قانونی حاکم است حتی حیوان حریمی دارد و نمی‌تواند آن قانون را نقض کند عنوان کرد: انسان نیز طبیعتا در برابر آنچه به بدن آسیب بزند برای خود زمینه دفاعی دارد پس نمی‌توان ادعا کرد خداوند انسان را آزاد خلق تا هر رفتاری می‌خواهد انجام دهد.

امام جمعه بهار گفت: آنچه برای انسان عزت به ارمغان بیاورد، حریت او را تحت‌ شعاع قرار ندهد و از حریم‌اش دفاع شود، برای انسان ارزش است و هیچ جایی را پیدا نمی‌کنید که انسان به کل رها باشد و خودمختار.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در انقلاب اتفاق افتاد، حقیقت آزادی است، تعریفی که در سنت و اهل بیت(ع) نیز اتفاق افتاد هم بر مدار همین بود.

مصباح با بیان اینکه حجاب عامل حفظ کانون مقدس خانواده است و منافاتی هم با آزادی ندارد یادآور شد: اگر حریم‌ها شکسته شود هویت‌ها زیر سوال می‌رود و نه مرد، نه زن و نه فرزندان هیچ جایگاهی در جامعه نخواهد داشت.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه