خطبه‌های نماز جمعه| از تحقق آرزوهای دوربُرد طهرانی مقدم در «فتاح» تا تلاش کشورهای منطقه برای ائتلاف بومی خلیج‌فارس

ائمه جمعه در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به دستاورد بزرگ کشور با رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح و حس شیرین عزت و امید آن برای ملت ایران، اتفاقات اخیر حوزه دیپلماسی را مسیری برای بومی‌سازی امنیت خلیج فارس و خروج کامل آمریکا از این منطقه دانستند.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد؛ سردبیری استان‌ها: نماز جمعه نوزدهم خرداد ماه در حالی در سراسر کشور برگزار شد که ائمه جمعه رونمایی از دستاوردهایی مانند موشک هایپرسونیک فتاح را مکمل مهمی برای تزریق ایمان و امید به جامعه در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی تمام مسؤولان برای عبور از مشکلات اقتصادی و معیشتی دانستند.

 

حاج‌علی‌اکبری: موشک «فتاح» امنیت منطقه را ارتقاء داد

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های این نماز که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: یک تشکر جانانه باید بکنیم اتفاق بسیار شیرینی که افتاد باعث چشم روشنی شد و از طرفی هم یک طوفانی از هراس به جان شیاطین افتاد، جدیدترین محصول کارخانه ایمان و امید یعنی این موشک ابرفراصوت فتاح. خدای متعال را شکر و از دانشمندان عزیز و از جوانان مجاهد و رشید نیروی هوافضای سپاه و پر افتخار پاسداران انقلاب اسلامی که بحمدلله چنین چشم روشنی را به امامت امام دادند و دل‌های مؤمنین را شاد کردند، تشکر می‌کنیم.

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: رونمایی از موشک فتاح جبهه مقاومت را خوشحال کرد و آمریکایی‌ها و رژیم پلید صهیونیستی را به هراس انداخت و امنیت منطقه را ارتقاء داد.

 

آیت الله علم الهدی: مسئولی که بخواهد دنبال رفاه و کار روزمره باشد خادم نیست، خائن است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از فرازهای مهم سخنرانی چهاردهم خرداد امسال مربوط به تشریح امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امام(ره) بود. رهبری در فرمایشاتشان فرمودند که امام(ره) سخت‌افزار قوی نداشت و سخت‌افزار امام(ره) فقط منحصر در یک کاغذ، یک خودکار و حداکثر یک ضبط‌صوت بود اما این نرم‌افزار قوی امام(ره) بود که انقلاب را به پیش می‌برد و آن عبارت بود از ایمان و امید. امام(ره) خدا را باور داشت، مسیر حق را باور داشت، رسالت الهی را برای خود باور داشت، هدفی را که باید به آن می‌رسید در نظر می‌گرفت و به قدرت خدا نیز ایمان داشت. این‌ها، مصادیق ایمان خدشه‌ناپذیر امام امت بود.

امام‌جمعه مشهد همچنین با اشاره به رونمایی از موشک هایپرسونیک سپاه در هفته گذشته اظهار کرد: برادران و خواهران، موشک فتاح که دو روز قبل رونمایی شد، دنیا را تکان داد. موشک هایپرسونیک فقط در انحصار تولید سه کشور دنیا بود؛ آمریکا، روسیه و چین و ایران اسلامی به‌عنوان کشور چهارمی که اقتدار خود را نشان داد و به این فناوری دست پیدا کرد، همان کشوری بود که در دل تحریم‌های دشمنانش قرار داشت. شما ببینید، موشک هایپرسونیک می‌تواند در فاصله ۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه به تل‌آویو برسد و در هر ساعت، ۱۵ ماخ سرعت معادل با بیش از ۱۷ هزار کیلومتر سرعت دارد. این موشک قابل‌مهار و انهدام هم نیست. حالا مردم قضاوت کنند و بگویند که آیا این دستاورد، مایه امیدواری نیست؟ این توفیقات به برکت شما مردم حاصل شده، شما که به این دانشمندان، فناوران و جوانان عزیز و بااستعداد امیدوار هستید و باور دارید بر پایه روحیه انقلابی آن‌ها می‌توانید به جایی برسید که هیچ کشوری جلودارتان نباشد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه پیشرفت‌های نظام، ثمره ایمان و امید مردم است، افزود: مشکلات زیاد است اما همه قابل‌حل هستند. مشکلات معیشتی و اقتصادی اگرچه برای مردم مشکل‌ساز شده و گرانی‌ها مردم را به زحمت انداخته اما همه این مسائل قابل‌حل هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در جنگ، مردم ما باور کردند و مقاومت می‌کنند اما مسئولان هم بدانند که دشمن با ما در حال جنگ است پس باید با چنگ و دندان بجنگند، بی استراحت برای حل مشکلات مردم تلاش کنند و پا پس نکشند. عزیزان من، این را بدانید که اگر بنا شد امروز در این مملکت با شرایطی که وجود دارد، آقای مسئولی بخواهد به قدرت و ریاست خودش تکیه کند، دنبال رفاه و کار روزمره باشد و در عرصه سیاست وارد شود تا به مال و مقامی برسد، این مسئول، خادم نظام نیست بلکه خائن به نظام، ملت و خون شهدا خواهد بود.

 

امام جمعه موقت اصفهان: موشک هایپرسونیک فتاح عزت و امید را در جامعه تزریق کرد

محمودی با بیان اینکه صنایع کوچک دستاوردهای بزرگی خواهد داشت، گفت: در صدا و سیما صنایع کوچکی را دیدم که به کارخانه بزرگی تبدیل شده و باید از صنایع کوچک حمایت کنیم و جرأتی که دولت سیزدهم به صنایع کوچک داد، در این عرصه قابل تقدیر است و امید است همه جوانب را در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: اخبار خوشایند و امیدآفرینی از جمله موشک هایپرسونیک فتاح را شنیدیم که فقط سه کشور جهان این قدرت را در اختیار دارند و ما نیز الان این قدرت را داریم و نباید جمهوری اسلامی ایران را دست کم گرفت.

محمودی با تأکید بر اینکه موشک فتاح عزت و امید را در جامعه تزریق کرد و ساخت این موشک بازتاب بسیاری داشت، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران پرقدرت پیش می‌رود و امارات از قراردادش با آمریکا برای امنیت خلیج فارس بیرون آمد و به سمت ایران آمد و فهمید آمریکا نمی‌تواند امنیت خلیج فارس را تأمین کند و اگر بخواهد امنیت داشته باشد باید خودش را با جمهوری اسلامی ایران پیوند بزند.

 

امام جمعه ساری: امنیت حوزه خلیج فارس با کمک کشورهای همسایه تأمین می‌شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در این سال‌ها شاهد درخشش جدی در میدان دفاعی و دیپلماسی هستیم، اضافه کرد: در میدان دفاعی در همین روزهای اخیر از موشک‌های پیشرفته خیبر، خرمشهر و فتاح رونمایی شد که دشمنان در آغاز خبرها در رابطه با موشک اعلام کردند بلف سیاسی است و ایران چنین پیشرفتی نداشته ولی خودشان فهمیدند و اعتراف کردند؛ اینها قدرت‌هایی است که ما در میدان به دست آوردیم.

وی با اعلام اینکه علاوه بر میدان مقاومت، نبرد و سلاح‌های دفاعی و امثال اینها، در میدان دیپلماسی هم خبرهای خوب و مطلوبی شنیدیم، یادآور شد: روابط خوبی که در سفارت ایران در ریاض و کنسول‌گری در جده و سفارت عربستان در تهران بازگشایی شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس اظهار علاقه کردند که با ایران روابط صمیمانه و دوستانه‌تری داشته باشند پادشاه عمان پیام علاقه‌مندی مصر به داشتن روابط حسنه با ایران را آورد و امارت از ائتلاف دریایی به سرکردگی آمریکا خارج شده که در فکر ایجاد ائتلافی با حضور ایران در خلیج فارس هستند که اینها اتفاقات بسیار مبارکی است.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه در حوزه مقاومت، میدان و دیپلماسی امنیت منطقه در حال بومی‌سازی است، اظهار کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس دل به آمریکا بسته بودند و در سایه آمریکا می‌خواستند امنیت خودشان را حفظ کنند امروز به این نتیجه رسیدند شیطان به کسی کمک نمی‌کند، شیطان از ما سوءاستفاده می‌کند و روز حادثه ما را تنها می‌گذارد.

 

امام جمعه اهواز: افزایش زیاد قیمت بلیت هواپیما نیازمند برخورد قاطع است

حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ نظام، موشک فراصوت فتاح است. این سامانه آنقدر مهم است که تنها روسیه، چین و امریکا از این تکنولوژی برخوردار هستند.

امام جمعه اهواز گفت: باید نظام اسلامی آنچنان توانمند باشد تا هیچ قدرتی نتواند نگاه چپ به این نظام کند. این موفقیت‌ها دستاورد شهید تهرانی مقدم و خیلی‌ از شهدای دیگر است.

وی با اشاره به لزوم کنترل قیمت‌ها گفت: هفته گذشته بلیت هواپیما تا حدود ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کرد که این مسئله نیازمند برخورد قاطع است. همچنین باید بر قیمت تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها هم نظارت شود و خط واحدها در اهواز، کارون و حاشیه شهر افزایش پیدا کند.

 

امام جمعه اهل سنت سنندج: رفع مشکلات اقتصادی اولویت اصلی مسؤولان باشد

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج، اظهار کرد: معیشت و مسکن دو دغدغه اصلی جامعه امروز ما را تشکیل می دهد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی جامعه را رنج می دهد، گفت: رفع مشکلات معیشتی به عنوان یک ضرورت مهم باید در اولویت دولت باشد، دولتمردان در این راستا به صورت جدی وارد عمل و چاره‌اندیشی کنند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: تامین و ارتقای امنیت اقتصادی و معیشت مردم از ضروریات است، با همدلی بین مردم و مسئولان همه باید در مسیر تحقق ایران قوی به لحاظ امنیتی، اقتصادی، نظامی و غیره که الگوی جهانی باشد تلاش کنیم.

 

امام جمعه شهرکرد: تولیدکنندگان باید مورد حمایت جدی دولتمردان قرار گیرند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به شعار سال تصریح کرد: مهار تورم با افزایش تولید امکان‌پذیر است؛ می‌توان کالاهای بسیاری را از خارج از کشور روانه بازار و تورم را کنترل کرد اما این کار نتیجه‌ای جز تعطیلی کارخانه‌ها و تولید ندارد و اشتغال مردم را با مشکل روبرو می‌کند.

نکونام با بیان اینکه تولیدگران باید مورد حمایت جدی دولتمردان باشند، گفت: تولیدکنندگان همواره با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند یا از خدمات‌رسانی برخی مسئولان گلایه دارند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد و تشویق شوند تا تولید رونق پیدا کند و تورم مهار شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت کاهش تورم و تک‌رقمی کردن نرخ آن، ادامه داد: دولت در حال حاضر در مقام عملی‌ کردن وعده‌هاست اما لازم است توجه کنیم که رشد تولید و مهار تورم مقوله‌ای زمان‌بر است.

 

امام جمعه همدان: دوگانه موشک یا مذاکره وجود ندارد

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه موشک‌های ابرفراصوت نیروی هوافضای سپاه پاسداران ضمن اینکه دنیا را مبهوت قدرت‌نمایی ایران اسلامی کرد دشمنان را مرعوب و محاسبات آنها را بر هم زد اظهار کرد: این دستاورد هم امنیت ما را تضمین می‌کند و هم باعث صلح پایدار می‌شود.

شعبانی تاکید کرد: اینکه عنوان می‌شود دنیا، دنیای مذاکره است نه موشک، با واقعیت‌های میدان سازگاری ندارد، امروز اگر کشوری از نظر نظامی ضعیف باشد یا باید به قدرتمندان باج دهد یا نابودش می‌کنند همانطور که در قرن ۲۰، تعداد ۱۸۷ میلیون نفر کشته شدند، اینها واقعیت‌های تاریخی است.

وی با تاکید بر اینکه باید قوی شد چراکه هرچقدر کشور قوی‌تر شود به صلح نزدیک‌تر است و مذاکره بهتری می‌توان انجام داد تصریح کرد: ما دوگانه نداریم که یا موشک داشته باشیم یا مذاکره کنیم، باید قدرت پیدا کنیم که بهتر مذاکره کنیم.

امام جمعه همدان گفت: رسانه‌های دشمن و همسو با آن اخبار مثبت از کشور منعکس نمی‌‌کنند و بر روی اخبار منفی که تلخ و گزنده است تمرکز کرده‌اند، حتی اخباری چون ساخت موشک هایپرسونیک را طوری منعکس می‌کنند که ناامیدی القا کند چراکه تکلیف آنها بر سیاه‌نمایی است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه