مفسدین و اختلاسگران را معرفی و مجازات کنید

امام‌جمعه فردیس فسادستیزی را از راه‌های امیدآفرینی در جامعه برشمرد و گفت: مردم توقع دارند به جای اینکه بگم بگم راه بیاندازید، به طور شفاف و مستند افراد فاسد و اختلاسگر و کله‌گنده‌های مفسد را معرفی و مجازات کنید.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از فردیس، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در خطبه‌های امروز‌ نمازجمعه این شهرستان، با اشاره به بی‌سروسامانی و آلودگی فضای مجازی، گفت: در فضای مجازی هرکسی هرچه دلش می‌خواهد منتشر می‌کند. حواسمان باشد به فضای مجازی  اعتماد نکنیم. دشمن  تلاش می‌کند از طریق فضای مجازی افکار ملت را مدیریت کند و با اعتماد به فضای مجازی چه بسا اغتشاش در جامعه و جنگ راه‌بی‌اُفتد.  

وی با بیان اینکه اعتماد به فضای مجازی موجب بی‌پروایی بوده و خلاف عقل و دستور پروردگار است، افزود: به فرمایش خدای متعال، اگر فاسدی برای شما خبر آوررد صحت و سُقم آن را تحقیق کنید. دشمن در فضای مجازی به تحریف شخصیت امام راحل و سیاه‌نمایی، وارونه نمایی و انکار دستاوردهای مهم نظام اسلامی پرداخته و حقایق را کتمان می‌کند.  اگر به فضای مجازی و رسانه‌ها دل بسپاریم و سواد رسانه ای نداشته باشیم در خطر جدی قرار خواهیم گرفت. 

خطیب جمعه فردیس بیان کرد: همگرایی، بیداری اسلامی، تمرکز در مسئله فلسطین و ...نتیجه تحولات ایجاد شده توسط امام(ره) است، اما در فضای مجازی انکار می‌شود.تفکر اسلامی امام خمینی  در تمام دنیا  توفنده در حال تداوم است و حالا  دشمنان به کمک وطن فروشان دست به دست هم می‌دهند تا این چراغ  الهی را خاموش کنند. جنگ رسانه جنگ شناختی است که همه باید حواسمان جمع باشد. به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر تحریف از بین برود، تهدید و تحریم هم می‌رود. دشمن با کمک تحریم و ابزار رسانه‌ای تهدیداتش را ادامه می‌دهد.

وی به اتفاقات مثبت در حال وقوع  در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: خروج امارات از ائتلاف دریایی ضد ایرانی، انتخاب ایران به عنوان یکی از نواب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، انتخاب ایران به عنوان گزارشگر کمیته خلع سلاح سازمان ملل متحد، حل و فصل اختلات دیرینه  ایران با کشورهای اسلامی از جمله عربستان و بحرین که به برکت دیپلماسی انقلابی برطرف شد. و این‌ها مقدمه‌ایست برای دلار زدایی و گره‌گشایی اقتصادی. سفرهای مهم رئیس جمهور به کشورهای دیگر که دارای ابعاد سیاسی اقتصادی فراوانی برای کشور است، اما در فضای مجازی مطرح نمی‌شود. و موفقیت های ایران انکار می‌شود. 

ضرورت تقویت ایمان و امید در جامعه 

حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی،  ایمان و امید را موتور محرکه بیانیه گام دوم  عنوان کرد و افزود: برای پیشرفت تعالی، امنیت  وثبات کشور مردم باید امید و ایمان داشته باشند. اگر اینها از بین برود، خودمان با دست خودمان کشور را نابود می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب مسئله تقویت ایمان توسط رهبر انقلاب اسلامی مطرح و ۳ راهکار برای تقویت معنویت و اخلاق ارائه شده است؛ منش رفتار و سلوک اخلاقی  و معنوی مسؤولان و حاکمان، فراهم کردن زمینه برای ترویج اخلاق و معنویت،   امربه معروف و نهی از منکر از جمله این راه‌هاست.

مسؤولان کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند 

امام جمعه فردیس خطاب به مسوولان گفت: کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید. مردم به مسؤولان نگاه می‌کنند؛ نحوه رفتار شما به ایمان و سلوک مردم لطمه می‌زند. مسؤولان باید  زمینه  ترویج اخلاق و معنویت را فراهم کنند. مسئله حجاب امروز ایجاد نشده و نتیجه غفلت مسوولان گذشته است. وقتی به جای جهاد تبیین  از جهاد تصمیم صحبت می‌کنید، فضای مجازی را مدیریت کنید و همینطور در مسئله عفاف و حجاب تصمبم جدی بگیرید. و لایحه شایسته‌ای بنویسید برای مبارزه  با فساد در همه ابعاد. لازم است فرافکنی نکنید و مسؤولیت های خود را بپذیرید.  نباید اینطور باشد که هر کس دستش به قدرت رسید دستش به ثروت هم بازتر شود. 

وی با اشاره به تشکیل اداره امر به معروف و نهی از منکر مستقل از قوای سه‌گانه توسطامام خمینی(ره)، بیان کرد: اداره امر به معروف و نهی از منکر مستقل از سه قوه است و به اعمال دولت و اقشار ملت تحت نظر حاکم شرعی نظارت می‌کند. اما این موضوع  را جدی نگرفتیم که امروز جامعه به اینجا رسیده است.

امیدآفرینی با شعار ممکن نیست

وی با اشاره به تاکید رهبر برای تقویت امید در جامعه، گفت: یاس از عوامل خمودگی است و امید به تلاش ختم می‌شود. به لحاظ علمی ریشه آنارشیست نسل جدید یاس از بهبود به اصلاحات اجتماعی است. دشمن برای ایجاد اغتشاشات در جامعه یاس ایجادکند و ما باید امید ایجاد کنیم. اما ایجاد امید با به‌به و چه‌چه و حرف زدن ممکن نیست. امید نیاز به اقدام دارد.

یاس موجب توقف حرکت انقلاب و  ایجاد اغتشاشات می‌شود

ححسینی اضافه کرد: گاهی یاس در اثر تبلیغات بیرونی است. اما گاهی با عملکرد ما مسؤولان ایجاد می‌شود و عملکرد نادرست ما مردم را مایوس می‌کند. ما باید رفتارمان را درست کنیم و مسؤولان به جای شعار اقدام کنند.‌ سفره مردم، معیشت و مسکن مردم را نگاه کنید!  همه بدانند! مشکل مسکن  در این دولت ایجاد نشد؛ در دولتی ایجاد شد که وزیر مسکن اش با پررویی اعلام کرد که در دوران مسؤولیتی یک آجر روی آجر نگذاشته است. قبول داریم که بدهی‌های بسیاری دولت بی‌تدبیر قبلی بر دوش  این دولت گذاشته است؛  اما حالا دوسال از عمر این دولت گذشته و مردم به آن دل بسته‌اند. این مشکلات  باید با  به کارگیری مسؤولان کارآمد، باتجربه و  جهادی حل شود. 

حرف زدن باید هزینه داشته باشد

وی تاکید کرد: به جای شعار اقدام کنید و به جای بگم بگم ها شفاف عمل کنید.  روزی یک نماینده مدعی می‌شود ۷۰ نماینده ماشین گرفته‌اند، فردای آن میگوید این تعداد نبوده. یا نماینده مجازات شود و یا اینکه مستند حرف بزنند. نماینده دیگر از آمار فساد در فولاد مبارکه حرف می‌زند و فردا معلوم می‌شود یک چهارم آن  مقدارهم نبوده است. قانونی بگذارید تا حرف زدن هزینه داشته باشد و چیزی بدون سند و مدرک مطرح نشود. 

امام جمعه فردیس اضافه کرد: اخیرا از ربوده شدن تعدادی از فرش‌های کاخ سعدآباد می‌گویند. خوب بگویید چه کسی بوده است؟ مردم توقع دارند  به جای اینکه بگم بگم راه بیاندازید، به طور شفاف و مستند افراد فاسد را معرفی و مجازات کنید. همانطور که گذشت خوب است مجازات هم لازم است. من اگر به جای رئیس قوه قضائیه بودم  مفسدان بزرگ حتی اگر از مسؤولان باشد، را در نماز جمعه و مقابل چشم مردم مجازات می‌کردم. مجازات فاسدین مردم را امیدوار می‌کند. 

وی با تاکید بر اهمیت فسادستیزی و مجازات مفسدین، بیان کرد: یکی از عوامل فساد نصب افراد ناکار آمد است. امیدآفرینی از طریق مبارزه با رشوه گیری، اختلاس و رانت خواری ممکن می‌شود. 

خود امیرکبیر پنداری ممنوع!

خطیب جمعه فردیس جهاد تبیین را از دیگر راه‌های امیدآفرینی در جامعه برشمرد و با اشاره وطن فروشانی که با  دیپلماسی ذلت برجام را به کشور تحمیل کرده اند، گفت: وطن فروشان یا نادان و منحرف و یا غرب‌گرا هستند و دیپلماسی ذلت را می‌پسندند، سازشکاری را به جای واقع گرایی جا‌می‌زنند و در برابر آرمانگرایی و سازش ناپذیری قرار می‌دهند. به  آقایی که خود امیرکبیر پندار است و  از قرارگاه ننگین ترکمانچای دفاع می‌کند، می‌گویم؛  خود امیرکبیر پنداری توهم شماست ذلتی که شما در طول ۸ سال  به مردم چشاندید؛ ملت یادشان نمی‌رود.‌ اشتباهات فکری شما دامنه دار است. شما عدد تحریم‌های ایرام را از ۷۰۰ به ۱۵۰۰ رساندید حالا خجالت نمی‌کشید خود امیرکبیر پنداری می‌کنید؟ 

وی با اشاره به نظریه آرزو-توانمندی یعنی هرکس به اندازه توانمندی خود باید  آرزو کند، گفت: این نظریه استعماری برای متوقف کردن کشورهاست. اما مردم بزرگ و انقلابی ما  امکان ساز و ظرفیت ساز هستند. با روحیه جهادی و ما می‌توانیم آرزوهای خودرا محقق می‌کنند. 

حسینی با اشاره به توان موشکی ایران، اظهار کرد: امروز موشک فراصوتی فتاح خواب را از چشم دشمنان گرفته است و  افسر اسرائیلی در مقابل این توانمندی موشکی ایران کلاه از سر برمی‌دارد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه