روسیه:مسیر جایگزین خط آسیب دیده لوله انتقال آمونیاک در حال تکمیل است

در پی انفجار در خط لوله آمونیاک تولیاتی- اودسا در منطقه خارکیف اوکراین، مسکو اعلام کرد که ساخت مسیر جایگزین آن در حال تکمیل است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از روسیا الیوم، «دنیس مانتوروف»، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که ساخت پایانه انتقال آمونیاک در شهر تامان روسیه در دریای سیاه تا سال ۲۰۲۴ تکمیل خواهد شد.

مانتوروف که به عنوان وزیر تجارت و صنعت روسیه نیز فعالیت می‌کند، تاکید کرد که روند ساخت این پایانه طبق برنامه پیش می‌رود.

وی همچنین گفت: پس از انفجار خط لوله آمونیاک تولیاتی-اودسا در منطقه روستای ماسیوتوفکا واقع در خارکیف از سوی یک گروه خرابکار اوکراینی انتقال آمونیاک از آن خط متوقف شده است.

این خط لوله که بزرگ‌ترین خط لوله انتقال آمونیاک در جهان محسوب می‌شود، از تولیاتی روسیه در رودخانه ولگا تا سه بندر دریای سیاه در جنوب اوکراین از جمله اودسا امتداد دارد.

وزیر تجارت روسیه تصریح کرد: در حال حاضر انتقال آمونیاک از این خط لوله به حالت تعلیق درآمده است و طرف روسی امکان تعمیر این  تأسیسات ظرف یک سال یا در آینده نزدیک را ندارد، از همین رو مسیر دیگری (برای حل مشکل) در نظر گرفته است که پایانه حمل و نقل آمونیاک در شبه جزیره تامان خواهد بود که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه