صنعت خودروسازی از موشک فراصوت سپاه یاد بگیرد

امام جمعه باشت با انتقاد از صنعت خودروسازی کشور گفت: صنعت خودروسازی از موشک فراصوت سپاه یاد بگیرد

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از باشت حجت‌الاسلام امید گنجه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه این هفته باشت اظهار کرد: محور بیانات رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد در حرم حضرت امام ره امید و ایمان بود امیدآفرینی سه مولفه  و ضلع  دارد ۱.امنیت ۲.کارآمدی ۳.اعتماد اجتماعی
جامعه ای که امنیت یا احساس امنیت در آن نباشد نمی تواند به آینده امیدوار باشد در بستر امنیت است که پیشرفت های سیاسی اقتصادی فرهنگی اجتماعی شکل می گیرد.

وی گفت: برخی جاها هستند که به دلیل نبود امنیت کافی در آن مناطق پیشرفتی چشمگیری حاصل نمی شود اگر امنیت نباشد پروژه‌های عمرانی تعطیل می شود اگر امنیت نباشد پروژه های اقتصادی و اجتماعی تعطیل می شود.

این خطیب جمعه افزود: امنیت زمینه ساز و بستر ساز برای امید در جامعه است
در مولفه ی امنیت  بی اغراق در کشور سطح امنیت به برکت مجاهدت‌ها و خودباوری وضعیتی مثال‌زدنی دارد.

وی بیان کرد: نظام اسلامی در عرصه های مختلفی کارآمدی خود را اثبات کرده است در سازندگی در پیشرفت علوم نانو سلول های بنیادی در علم پزشکی هسته ای و نظامی و حتی در ورزش در این موارد به نسخه امامین انقلاب عمل شد و نتیجه هم جز سعادت برای ایران بود.
در عرصه اقتصاد و معیشت هرچند گام‌های خوبی برداشته شده ولی چون نسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی عمل شده گاهی سختی‌ها وجود دارد با برگشت ریل اقتصاد از  لیبرال و نئولیبرال به اقتصاد مقاومتی باعث رفع این چالش در آینده نزدیک خواهیم شد.

این خطیب جمعه افزود: یکی از سرمایه‌های عظیم هر ملت اعتماد اجتماعی است. اگر اعتماد اجتماعی خدشه دار نشود امید تقویت خواهد شد. شما ببینید اعتماد به اجزای حاکمیت،
 اعتماد به تصمیم گیران و تصمیم سازان، اعتماد به سیاست گذاران و سیاستمداران،
 اعتماد به قانون گذاران و ناظران، اگر این اعتماد خدشه دار شود امید نیز در جامعه خدشه دار خواهد شد.

گنجه‌ای بیان کرد: به بصیرت امامین انقلاب آحاد ملت اعتماد دارند حتی دشمنان این انقلاب نیز به این مهم اعتقاد دارند کسانی که از این کشور رفتند و گفتند ما در پرونده حضرت آیت خامنه ای حتی یک نقطه خاکستری نیز پیدا نکردیم.

وی افزود: ما به شدت نیازمند بازگشت اعتماد اجتماعی در مورد دیگر اجزای حاکمیت هستیم.
اگر بخواهیم راهکاری برای ایجاد اعتماد اجتماعی بدهیم این است که مسئولان بیشتر در متن مردم حضور داشته باشند و این حضور نباید نمایشی و بازدید درمانی باشند بلکه حضور با مردم ،زندگی با مردم و در سطح مردم باید باشد تا مردم بتوانند اعتماد کافی را کسب کنند.

گنجه‌ای گفت: مورد بعد شفاف سازی معقول می باشد اینکه یک مسئول قبل از اینکه تصدی جایی را برعهده بگیرد چه مقدار سرمایه داشت و هنگام خروج چه مقدار سرمایه دارد 
مورد آخر پاسخگویی به موقع و بیان روایت اول  نه اینکه قضیه ای در رسانه ها و فضای مجازی مانور داده شود مانند همان اتفاقی که در پاییز افتاد و بعد از آن مسئولین بخواهند توضیح دهند.

وی تصریح کرد: اگر این موارد رعایت شود در بین مسئولین اعتماد اجتماعی نیز در سطح بالایی به جامعه ما برخواهد گشت.

گنجه‌ای گفت: از جمله این کار آمدی ها که مردم را گاهی مسرور و خوشحال میکند همین پیشرفت های نظامی است ،موشک فراصوتی که سپاه عزیز و مقتدر ما روز گذشته از آن رونمایی کرد چه بسا سال های گذشته این را ساخته باشند و امروز رونمایی شده باشد همه از قدرت و فناوری پیشرفته این موشک اطلاع داریم که فقط چند کشور اندک در دنیا توانسته اند به آن برسند که یکی از آنها ایران است دستیابی به این موشک فراصوت یعنی دستیابی به زنجیره ای از صنایع مهم نظامی و صنعتی.

این خطیب جمعه ادامه داد: پیام های دستیابی ایران به این موشک را اگر بخواهیم بیان کنیم میتوان به مواردی اشاره کرد تغییر وضعیت از بازدارندگی به تهاجمی: سرعت این موشک آنچنان است که دیگران و دشمنان جمهوری اسلامی ایران باید از خود در برابر این موشک دفاع کنند البته اگر بتوانند.

وی افزود:  در دسترس بودن کلاهک قاره‌پیما: طراحی و ساخت کلاهک قاره پیما فقط در اختیار دو یا سه کشور است چون وقتی وارد جو میشود دمای نوک کلاهک تا ۲۰۰۰ درجه می رسد از ایران دارای فناوری ساخت کلاهک  میباشد.

گنجه‌ای خاطرنشان کرد: پیام روشن به صنایع داخلی خصوصاً خودروسازی که صنعت خودروسازی باید بدانند که اوج تهدید و تحریم های ایران در زمینه صنایع دفاعی است چطور میشود با آن همه تهدید و تحریم دفاعی به این فناوری ها دست یافت اما نمی توان به فناوری ساخت قطعات خودروسازی رسید.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه