بیش از ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان بیله‌سوار پرداخت می‌شود

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: در سال جاری بیش از ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان بیله‌سوار به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، صاحبعلی اصغری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: دولت امسال اعتبارات خوبی را در حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی و کارفرمایی پرداخت می‌کند تا این منابع در مسیر رشد تولید به کارگیری شود.

وی افزود: سهمیه مشاغل خانگی شهرستان بیله‌سوار بیش از ۱۴ میلیارد تومان است که ۱۰ درصد سهمیه استان اردبیل را شامل می‌شود و ثبت نام برای آن آغاز شده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تشریح کرد: تعهد اشتغال شهرستان در سال‌جاری به تعداد یک هزار و ۲۴۶ نفر بوده که ادارات باید نسبت به تعهدات خود در زمینه اشتغال در سامانه رصد اشتغال تلاش کنند.

رئیس شورای اشتغال شهرستان بیله سوار تصریح کرد: امسال اعتبارات برای طرح‌های مشاغل خانگی افزایش یافته و دولت به طرح‌های انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان و طرح‌های کارفرمایی نیز تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

اصغری تصریح کرد: انتظار این است مدیران از این فرصت استفاده کرده تا سهم بیشتری از این تسهیلات به شهرستان تخصیص پیدا کند.

فرماندار بیله سوارمغان گفت: بخشداران نیز بهتر است از تسهیلات ارائه شده روستایی نهایت استفاده و بهره‌برداری را داشته باشند تا اشتغال در مناطق روستایی نیز تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی دولت جهت ایجاد اشتغال مثل یارانه دستمزد، مشوق بیمه‌ای و کارورزی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا اطلاع‌رسانی لازم در بین واحدهای تولیدی و خدماتی شهرستان جهت ایجاد اشتغال داشته باشند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه