تحقیر عینک «اپل» توسط مدیرعامل «متا»

شرکت اپل در هفته جاری عینک واقعیت افزوده و مجازی خود را معرفی کرد و اکنون زاکربرگ اعلام کرده که این عینک هیچ چیز خارق‌العاده‌ای ندارد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از ورج، اپل این هفته هدست واقعیت افزوده و مجازی خود را با قیمت 3500 دلار معرفی کرد که هفت برابر قیمت هدست آینده متا (کوئست3) است.

ظاهراً مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، از این اقدام اپل خوشحال نشده است.

زاکربرگ به کارکنانش در جلسه ای که روز پنجشنبه برگزار شد، گفت: « هیچ نوع راه‌حل جادویی برای هیچ یک از محدودیت‌های قوانین و فیزیک اتفاق نیافتاده که تیم‌های ما تاکنون به آن فکر نکرده‌ باشند.»

زاکربرگ خاطرنشان کرد که عینک ویژن پرو اپل تنها از نمایشگری با وضوح بالاتر نسبت به کوئست3 استفاده خواهد کرد. ویژن پرو 23 میلیون پیکسل را در دو صفحه نمایش ارائه می دهد که پیکسل های بیشتری برای هر چشم نسبت به یک تلویزیون 4K دارد. با این حال، با صفحه‌نمایش سطح بالا و تمام فناوری‌هایی که برای تامین انرژی آن وجود دارد، هزینه آن هفت برابر بیشتر از کوئست3 است که در پاییز 2023 عرضه خواهد شد.

زاکربرگ ادامه داد: «ما همیشه مطمئن می‌شویم که محصولات ما تا حد امکان در دسترس و مقرون به صرفه هستند و این برای ما مهم است.»

زاکربرگ گفت: تفاوت بزرگ‌تر بین رویکرد اپل و متا به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که دیدگاه ما برای متاورس و حضور اساساً اجتماعی است.

زاکربرگ در طول سخنرانی 15 دقیقه‌ای خود همچنین درباره تصمیم‌های سخت در مورد اخراج‌های دسته جمعی در متا صحبت کرد که در مجموع حدود 21هزار شغل را کاهش داده است. به گزارش نیویورک تایمز، او در این نشست گفت: «من می‌خواهم از این دوره برای بازسازی و تکامل فرهنگ خود استفاده کنیم. علاوه بر این، زاکربرگ به کارمندان گفت که متا قصد دارد هوش مصنوعی مولد را در هر یک از محصولاتش قرار دهد.»

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه