مراکز اختصاصی بانوان در شهرهای جدید باید توسعه یابد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مرکز اختصاصی بانوان در سطح کشور به خصوص شهرهای جدید باید توسعه و گسترش یابد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تبریز، انسیه خزعلی روز جمعه در بازدید از مرکز کارآفرینی شهر جدید سهند، لزوم تقویت اقتصاد پایدار خانواده محور در شهرهای جدید را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: طرح توسعه مراکز اشتغال جهت تامین اقتصاد پایدار خانواده محور در شهرهای جدید حرکت خوب و قابل تقدیری است.

وی، کمبود مراکز اختصاصی بانوان را یکی از مطالبات اصلی شهروندان به خصوص در شهرهای جدید دانست و اظهار کرد: توسعه چنین مراکزی می تواند در اشتغال بانوان در کنار پرداختن به خانواده تاثیرگذار باشد.

خزعلی ادامه داد: راه اندازی مراکز کارآفرینی و اشتغال گروه های مختلف اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار راهبرد ویژه دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید است که در شهر جدید سهند به طور موفقیت آمیزی اجرا شده است.

 معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور همچنین از کانون فرهنگی هنری رهپویان یاس تبریز بازدید و از اقدامات ارزشمند این مجموعه قدردانی کرد و گفت: تجربه های خوب دختران این مجموعه می‌تواند الگویی مناسب برای دیگر مجموعه های فعال در سطح کشور باشد.

 خزعلی یادآور شد: امروز نیازمند تکثیر چنین مراکز پویا و خوش‌فکر در حوزه بانوان و دختران جامعه هستیم.

 وی با بیان این‌که توانمندی و ظرفیت بالای بانوان و دختران دهه هشتادی کانون فرهنگی هنری رهپویان یاس توانسته مخاطبان گسترده ای را در سطح منطقه جذب کند، گفت: ابتکارات جالب کانون در حوزه تولید نوشت افزار و کارگاه عروسک سازی جالب و نیازمند حمایت دیگر نهادهای فرهنگی است.

 پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه