کمیته‌های هفت‌گانه ستاد انتخابات خراسان جنوبی فعال شدند

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: کمیته‌های هفت‌گانه شامل امنیتی، سیاسی، اطلاع‌رسانی، فناوری اطلاعات، پشتیبانی امور مالی، حقوقی، حراست و پاسخگویی به استعلامات برای برگزاری انتخابات در استان تشکیل شده است و مشغول فعالیت هستند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی افزود: اعضای هیات بازرسی استان نیز مشخص شدند و فهرست آنان را برای صدور ابلاغ به وزارت کشور ارسال کردیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش دست اندرکاران برگزاری انتخابات جزو مؤلفه‌های اثرگذار و بسیار مهم است گفت: یکسری آموزش‌ها از سطح بخشداری و فرمانداری‌ها، اعضای ستاد و مسئولان کمیته‌ها و استانداران در وزارت کشور برگزار می‌شود که تاکنون ۲ دوره آموزشی برگزار شده و این آموزش‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کسانی که در انتخابات مسئولیت اجرایی دارند باید مجموعه قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را مطالعه کنند و به آن تسلط کامل داشته باشند، حتی به دنبال این هستیم که آزمونی در این زمینه برگزار کنیم.

وی با اشاره به اطلاعیه‌های وزارت کشور درخصوص مراحل برگزاری انتخابات اسفند امسال افزود: آخرین مهلت قبول استعفای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۵ خرداد ماه است و قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده، برای ثبت‌نام و اعلام داوطلبی مورد پذیرش نخواهد بود.

طالبی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی از روز یکشنبه ۱۹ آذر آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ادامه می‌یابد گفت: تمامی افرادی که در مشاغل همتراز حضور دارند نیز همچون صاحبان مشاغل مصرح در ماده ۲۹ قانون، باید تا ۲۵ خرداد سال جاری استعفا دهند تا بتوانند در انتخابات مجلس ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: مشاغلی که با رعایت قانون و مقررات با مقامات ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری همتراز شده‌اند، مشمول حکم بند (الف) ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت چهار مؤلفه انتخابات است گفت: هرچه میزان مشارکت مردمی در انتخابات‌ بالاتر باشد، پشتوانه نظام اسلامی قوی‌تر خواهد بود و بیانگر این است که مردم همراه با نظام و حاکمیت هستند.

وی افزود: خراسان جنوبی در همه ادوار گذشته انتخابات، رتبه اول یا دوم در مشارکت مردمی را داشته بنابراین مردم برای مشارکت حداکثری از مسئولان توقعاتی دارند که باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم و نهایت تلاشمان این باشد که به سمت حل مشکلات مردم حرکت کنیم.

طالبی عنوان کرد: مجریان انتخابات باید برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند که انتخابات بدون خدشه و شبهه‌ای برگزار شود.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی به خصوص اعضای ستاد انتخابات و کمیته‌های ذیل آن نباید حرکتی انجام دهند که شائبه دخالت و مهندسی در انتخابات ایجاد کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: اعضای ستاد انتخابات استان مشخص و ابلاغ‌ها نیز صادر شده است، استاندار هم در اولین جلسه ستاد انتخابات استان رهنمودهای لازم را ارائه کرد.

وی بیان کرد: آسیب‌شناسی انتخابات ادوار گذشته انجام شده و به دنبال آن هستیم تا مشکل خاصی در حوزه اجرایی نداشته باشیم به عنوان مثال تلاش می‌کنیم برای تمامی مناطق حتی نقاط صعب‌العبور و عشایری امکان برگزاری انتخابات و جمع‌آوری آرای تک تک مردم را فراهم کنیم.

طالبی گفت: بخشی از اخذ رأی به صورت الکترونیکی خواهد بود لذا باید از الان تدابیر لازم را داشته باشیم و خطاها را احصا و رفع کنیم، در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل برخی دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیک در شعب با مشکل مواجه شدند که به همین دلیل اخذ آرا با تاخیر چند ساعته شروع شد.

وی با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت‌های قانونی در اختیار برای مشارکت حداکثری در انتخابات استفاده خواهد شد افزود: سازمان‌های مردم نهاد، هیات‌های مذهبی و گروه‌های جهادی از جمله گروه‌های مردمی تاثیرگذار در مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات هستند که باید بهترین بهره‌گیری را از ظرفیت آنان در این خصوص داشته باشیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پایان پیام/۳۶۳۵

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه