هیات‌های «رهسپاران عصر ظهور» در محلات کمتر برخوردار راه‌اندازی می‌شود

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول محلات کمتر برخوردار گفت: هیات‌های «رهسپاران عصر ظهور» در محلات کمتر برخوردار استان‌های سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تهران، اولین جلسه هیأت اندیشه‌ورز کاروان یکصد هزار نفری «رهسپاران عصر ظهور» ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار سراسر کشور، با حضور علی آقامحمدی، رئیس ستاد توانمندسازی و تحول محلات کمتر برخوردار و محمدرضا سنگری از نویسندگان عاشوراپژوه برگزار شد.

علی آقامحمدی، رئیس ستاد توانمندسازی و تحول محلات کمتر برخوردار در این مراسم در رابطه با پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: نصب تابلوهای حاوی مضامین و مفاهیم اربعینی در مسیر ایلام تا پایانه مرزی را دنبال خواهیم کرد و البته این مهم نیازمند یک طرح معنایی است تا به خوبی مورد استفاده زائران عزیز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ضروری است تا برنامه‌های زنده با موضوع تبیین نهضت امام حسین(ع) برگزار شود، ابراز کرد: شایسته است تا سفر اربعین امسال به یک سفر معنوی اساسی و بنیادین تبدیل شود.

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول محلات کمتر برخوردار ضمن اشاره به لزوم اجرای «طرح تربیت روایتگر اربعین» بیان کرد: هیات‌های «رهسپاران عصر ظهور» در محلات کمتر برخوردار استان‌های سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد.

محمدرضا سنگری از نویسندگان عاشوراپژوه نیز در این جلسه اظهار کرد: فعالان عرصه اربعین باید همچون یاران حضرت سیدالشهدا(ع) با عزم استوار و اندیشه ‌راسخ در این راه قدم بگذارند و برای مراحل سه‌گانه پیش، حین و پس از زیارت برنامه ریزی دقیق و هدفمند انجام دهند.

وی با محوریت واقعه عاشورا با بیان اینکه در این مسیر باید به طور دائم بر معرفت و ارادت خود و همراهان خویش بیفزاییم، به متن پر مضمون و پر بار زیارتنامه اربعین اشاره کرد و تشریح کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) در قالب کوتاه ترین عبارت‌ها در این زیارتنامه تبیین شده است و لذا مطالعه و بررسی متفکرانه این محتوای ارزشمند باید در دستور کار قرار گیرد.

نویسنده کتاب «چهل روز عاشقانه» تصریح کرد: زائر اربعین باید از همه چیز چشم برگیرد و دل را فقط متوجه حضرت اباعبدالله(ع) نماید و همچون شهدای کربلا با تمام وجود به میدان بیاید.

سنگری با بیان اینکه عاشورا میدانی برای هدایت انسان و جامعه بشری است، ابراز کرد: درس‌های عاشورا کامل است و برای همه سنین می‌توان الگو و اسوه‌ای در کربلا یافت و امروز می‌توان همه مشکلات و بحران‌های اجتماعی را با بهره‌گیری از مدرسه عاشورا و امام حسین(ع) حل کرد.

وی ادامه داد: در راهپیمایی اربعین ضربان قلب ده‌ها میلیون انسان عاشق با نام حسین(ع) به صدا در می‌آید، لذا جا دارد که همه‌ سال را کار و تلاش کنیم برای یک روز که آن اربعین است.

نویسنده کتاب «آینه داران آفتاب» تصریح کرد: کربلا آینه‌ای برای همه انسان‌ها است و هیچ کس نیست که نتواند خود را در کربلا بیابد.

سنگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام کاروان «رهسپاران عصر ظهور»، رابطه عاشورا و اربعین با عصر ظهور منجی عالم بشریت را بسیار مهم و راهبردی دانست و تصریح کرد: بر اساس یکی از خطبه‌های امام حسین(ع) اولین کسی که در عصر ظهور رجعت می کند حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان اینکه لحظه لحظه راه عاشورا و اربعین کرامت، رحمت، فرصت، اعجاز و سازندگی است، اظهار کرد: سیاستمداران جمهوری اسلامی باید یک دوره کلاس سیاست حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا را طی کنند، حسین(ع) خون خود را تقدیم کرد تا جهالت و حیرت را بشکند و زینب(س) در این عرصه قهرمان جنگ رسانه‌ای و جنگ روایت‌ها است.

این نویسنده و عاشوراپژوه گفت: یکی از اصحاب ایرانی امام شهید ما در کربلا «اسلم بن عمرو» بود که سرپرستی کودکان را به عهده داشت و با بهترین رجزخوانی در میدان جنگ، قهرمان «جهاد تبیین» شد و پس از مبارزه ای بی امان، سرانجام با دستان جانباز خویش «آفتاب عشق» را که به بالینش آمده بود در آغوش گرفت و به شهادت رسید.

سنگری در پایان سخنان خود به قطعه‌ای از مسیر اربعین زائران ایرانی اشاره و بیان کرد: مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتری ایلام تا پایانه مرزی مهران هم اکنون فاقد تابلوهای معرفتی عاشورا و اربعین است که پیشنهاد می‌شود از این فضا برای بیان احادیث امام حسین(ع) و معرفی یاران ایشان استفاده شود.

شایان ذکر است کاروان اربعینی «رهسپاران عصر ظهور» سال گذشته با حضور هفت هزار زائر از ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار سراسر کشور، راهی مراسم پیاده روی اربعین حسینی شد و امسال با حضور یکصد هزار زائر در مراسم پیاده روی اربعین شرکت خواهد کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه