گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به بهانه وداع فوتبالیست محبوبی که شبیه هیچکس نبود

دوران حرفه‌ای فوتبال محمد انصاری بعد از 7-8 سال به پایان رسید اما نام نیک او همانند جوانمردان ورزش ایران تا سال‌های سال باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، روز گذشته محمد انصاری مدافع اسبق تیم فوتبال پرسپولیس با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از فوتبال خداحافظی کرد تا یکی دیگر از ستاره‌های دوران درخشان پرسپولیس کفش‌های خود را بیاویزد. انصاری که در ماه‌های اخیر به دلیل مصدومیت از میادین دور بود در نهایت تصمیم گرفت تا با دوران بازیگری وداع کند تا بتواند در موقعیت جدیدی به کار در فوتبال ادامه دهد.

محمد انصاری فوتبال خود را در استقلال تهران آغاز کرد اما همه او را به عنوان یک پرسپولیسی می‌شناسند چرا که بهترین دوران فوتبالی این بازیکن در پرسپولیس رقم خورد. او سپس به فجرسپاسی شیراز رفت و در ادامه راهی تیم شهرداری تبریز شد اما این دوران فوتبال انصاری در گمنامی طی شد.

یک اتفاق اما نام محمد انصاری را در فوتبال ایران پرآوازه کرد؛ زمانی که پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ در سال 94 به اردوی ترکیه رفته بود انصاری به عنوان یک بازیکن تستی در آنکارا حاضر شد تا بلکه مورد پسند برانکو قرار بگیرد. عملکرد انصاری در اردوی ترکیه درخشان بود به طوری که برانکو بازی او را پسندید اما انصاری پیشنهاد خوبی از مس کرمان داشت. در نهایت او تصمیم گرفت به پرسپولیس بپیوندد و در نهایت در اواخر تیرماه سال 94 و پس از امضای قرارداد، رسماً برای 2 سال بازیکن پرسپولیس شد. دوران طلایی پرسپولیس با برانکو باعث شد تا انصاری به عنوان یکی از بازیکنان پرافتخار فوتبال ایران لقب گیرد و چند قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرکاپ در کارنامه این بازیکن ثبت شد.

در نهایت پس از پنج سال حضور در پرسپولیس انصاری به مس رفسنجان رفت اما مصدومیت‌های متوالی این فرصت را از این بازیکن گرفت تا درخشش او در فوتبال ادامه‌دار باشد. به طوری که هفت سال پس از رسیدن به شهرت در فوتبال، او خیلی زود با دنیای حرفه‌ای و قهرمانی خداحافظی کرد تا درخششی ماندگار اما کوتاه مدت در فوتبال ایران داشته باشد. 

انصاری از همان ابتدا مشخص بود که راه و روش متفاوتی در فوتبال دارد به طوری که شبیه یک فوتبالیست نبود. رسیدن به عنوان مرد اخلاق فوتبال ایران و انتخاب به عنوان ورزشکار اخلاق قرن باعث نشد تا راه و روش انصاری تغییر کند. سبک و سیاق زندگی حرفه‌ای انصاری به گونه‌ای بود که حتی فوتبال حرفه‌ای او را زیر سایه خود می‌برد. دیدار با خانواده شهدا، حضور در مراسم‌های مذهبی، وقت گذراندن با فرزندان شهدا، زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا به طرق مختلف، کمک به جمع‌آوری جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند که عروس داشتند، کمک به خانواده‌های مستمند و تهیه ارزاق، اقدامات گوناگون فرهنگی و مذهبی و ... تنها بخشی از اقدامات ماندگار این فوتبالیست با اخلاق در این سال‌ها بود. 

ارادت ویژه محمد انصاری به شهید والامقام ابراهیم هادی باعث شد تا او مدرسه فوتبالی با نام این شهید بزرگوار راه‌اندازی کند تا بتواند به این شکل فوتبالیست‌های با استعداد اما محروم را به شکلی صحیح و اصولی آموزش دهد تا بلکه فوتبالیست‌هایی نظیر خودش را به جامعه ورزش تحویل دهد. در روزگاری که بیشتر فوتبالیست‌ها به دلیل مسائل مالی پا روی خیلی از ارزش‌ها گذاشتند او حدود 3 میلیارد تومان از طلب خود از پرسپولیس را به یک مؤسسه خیریه بخشید تا حتی به این شکل هم بتواند نقش خود را ایفا کند. این فوتبالیست ارزشمند حتی در دوران اوج فوتبال هم از اقدامات این چنینی دست برنداشت و به همین خاطر حتی مربیان خارجی هم شیفته منش و رفتار او بودند. برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت پرسپولیس در یک محفل خصوصی در مورد انصاری گفته بود: «محمد فوتبالیست دینداری است و من همیشه به او اعتماد زیادی دارم چرا که افراد دیندار با هر مذهبی انسان‌های قابل اعتمادی هستند.» 

دوران فوتبال حرفه‌ای محمد انصاری بعد از 7-8 سال به پایان رسید و او حالا وارد دوره جدیدی از زندگی خود شده است. شاید اگر مصدومیت‌های متوالی او را اذیت نمی‌کرد حداقل پنج سال دیگر شاهد درخشش او در مستطیل سبز بودیم اما او کفش‌هایش را آویخت تا آماده چالش جدیدی به نام مربیگری یا حتی مدیریت در فوتبال باشد. فوتبال و ورزش ایران امیدوار است شاهد حضور بازیکنانی شبیه محمد انصاری باشد تا در روزگار ورزش حرفه‌ای، افرادی باشند که همچنان اخلاق و ارزش‌ها برای‌شان اولویت باشد. 

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه