روایتی از وضعیت حجاب در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشجویانی که بدون حجاب در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ظاهر شوند به جلسه مشاوره دعوت می‌شوند و با آنها صحبت می‌شود؛ اگر جوابی دریافت نشد به کمیته انضباطی معرفی می شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خدیوی،مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این پرسش که «چه برنامه‌ای برای سامان دهی حجاب در این دانشگاه دارید؟»، اظهار داشت: آیین‌نامه پوشش در دانشگاه وجود دارد که باید دانشجویان رعایت کنند.

وی ادامه داد:‌ البته دانشگاه نیز در شرایط فعلی متاثر از جامعه و جامعه نیز متاثر از دانشگاه است. بعد از وقایع و اغتشاشات سال گذشته و لاابالی گری در حوزه پوشش توسط عده ای  متاسفانه و حمایت رسانه‌های غربی، برخی ناهنجاری ها در این زمینه رخ داده است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: البته اقداماتی نیز در خصوص مواجهه با این موضوع صورت گرفته است و وضعیت بدتر از این نیز بود. دانشگاه ملزم است در دو بخش حراستی و  فرهنگی کار کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدیوی بیان داشت: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشجویانی که بدون روسری در دانشگاه ظاهر شوند به جلسه مشاوره دعوت می‌شوند و با آنها صحبت می‌شود؛اگر جوابی دریافت نشد به کمیته انضباطی می‌روند و با خانواده دانشجو صحبت می‌شود. معمولا در این فرایند افراد خودشان را کنترل می‌کنند؛ اما بد پوششی واقعیتی است که متاسفانه در دانشگاه هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: در سطح کلان نیز عده‌ای می‌گویند مجلس در این خصوص آیین نامه ابلاغ کند و عده‌ای می‌گویند قوه قضائیه این کار را کند،با این حال این موضوع نیاز به یک همت عمومی دارد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه