جذب 8 محیط بان جدید در استان زنجان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از برگزاری آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در این استخدام سهم استان زنجان جذب 8 محیط بان جدید است.

محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با فارس از برگزاری آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست در سال جاری  خبر داد و اظهار داشت: در این استخدام سهمی هم برای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه از طریق آزمون استخدامی ۸ محیط‌ بان به مجموعه اضافه خواهد شد، تصریح کرد: وسعت مناطق حفاظت شده استان ۵۰۳ هزار هکتار است و هر محیط بان ما به اندازه ۱۰ نفر فعالیت می‌کند و از این رو امیدواریم که این ۸ محیط‌بان تا پایان سال ۱۴۰۲ جذب مجموعه شوند.

وی با اشاره به کمبود نیروی محیط‌ بانی گفت: حداقل اگر نیروهای محیط‌ بانی ما دو برابر شود قطعا در بهبود وضعیت مناطق حفاظت شده ما اثر گذار خواهد بود.

یافتیان با بیان اینکه در راستای حفاظت از محیط زیست استان زنجان باید بیش از پیش اقدامات لازم را انجام دهیم، گفت: ۶ نفر از محیط بانان جذب شده در منطقه سرخ آباد و دو نفر دیگر هم در شهرستان طارم فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه همه محیط بانان ما که در سطح مناطق استان انجام وظیفه می‌کنند دارای سلاح  و تجهیزات دفاع شخصی هستند، ادامه داد: حق شلیک تیر بستگی به شرایط محیط بان دارد، اگر محیط بان در شرایطی قرار بگیرد که طبق ماده سه قانون بکارگیری سلاح که این ماده دارای سه بند است، می‌تواند از سلاح خود استفاده کند.

پیان پیام/۷۳۰۲۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه