علائم بروز یائسگی زودرس کدامند؟

متخصص طب سنتی گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل در بروز یائسگی زودرس، استرس و اضطراب‌های روزمره است؛ لذا لازم است که افراد به خصوص دختران جوانی که در سنین بارداری به سر می‌برند از انواع عرقیجات از جمله بیدمشک استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سلامت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محبوبه ابریشم‌کار، متخصص طب سنتی در شبکه دو سیما گفت: یائسگی یا نارسایی تخمدان روندی طبیعی است که هر خانمی آن را طی می‌کند. نگرانی که امروزه وجود دارد بروز علائم نارسایی زودرس و رخداد آن در سنین پایین‌تر از حد معمول است. 

وی افزود: افرادی که قبل از چهل سال به شرایطی برسند که سیکل ماهانه آنها چندین دور اتفاق نیافتد، دچار نارسایی تخمدان هستند. این موضوع اگر قبل از سی سالگی اتفاق بیفتد، یک مشکل اساسی بوده که به ویژگی‌های ژنتیکی فرد برمی‌گردد. 

ابریشم‌کار اظهار داشت: به تعویق افتادن سیکل قاعدگی برای سه دوره در حوالی ۴۰ تا ۴۵ سال، نشان از یائسگی زودرس است. لذا در صورت بروز چنین اتفاقی عزیزان باید قبل از یک سال برای درمان به پزشک مراجعه کنند. 

وی اضافه کرد: طبع ما در طول زندگی از گرمی در کودکی، به گرمی و خشکی در بزرگسالی و در نهایت سردی و خشکی در پیری می‌رسد. یائسگی نیز به واسطه غلبه سودا یا طبع سرد صورت می‌گیرد.  

ابریشم‌کار اظهار کرد: غذاهای کنسروی، فست‌فودها و غذاهای دیرهضم مانند ماکارونی و لازانیا، زمینه را برای بالا بردن غلظت خون و کم‌خونی مهیا کرده و طبع انسان را به سمت سردی می‌برد؛ لذا افراد می‌توانند با استفاده از غذاهایی که منجر به خون سازی می‌شوند، از بروز یائسگی زودرس جلوگیری کنند. 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل در بروز یائسگی زودرس، استرس و اضطراب‌های روزمره است؛ لذا لازم است که افراد، به خصوص دختران جوانی که در سنین بارداری به سر می‌برند، از انواع عرقیجات از جمله بیدمشک استفاده کنند. همچنین دمنوش پونه و فالوده سیب از دیگر موارد موثر هستند.

ابریشم‌کار اظهار داشت: شیره انگور، زرده تخم مرغ عسلی و گوشت بره، از مواردی هستند که می‌توانند منجر به خونسازی شوند؛ لذا پیشنهاد ما این است که افراد با مصرف چنین مواردی بدن خود را از حرکت به سمت طبع گرم باز دارند. همچنین اضافه کردن مقدار مناسبی از انواع مرباها به وعده صبحانه می‌تواند مفید واقع شود. 

پایان پیام/ 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه