تولید خودروی هیدروژنی پرقدرت مسابقه‌ای توسط تویوتا

خودرو‌های الکتریکی مدرن به دلیل نیاز به زمان طولانی برای شارژ در مسابقات استقامت چندان کاربردی نیستند، اما تویوتا ممکن است جایگزینی آماده کرده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از انگجت، واحد گازو ریسینگ شرکت تویوتا از نمونه مفهومی خودروی مسابقه‌ای GR H۲ رونمایی کرده که برای رقابت در رده خودرو‌های هیدروژنی جدید در مسابقه Le Mans ۲۴ Hours طراحی شده است. این خودرؤساز مشخصات این محصول را فاش نکرده اما جذابیت آن واضح است: این خودرویی بدون آلایندگی است که می‌تواند زمان بیشتری را صرف حضور در مسابقه و زمان کمتری را صرف شارژ کردن کند.
تویوتا اعلام نکرده چه زمانی GR H۲ آماده برای مسابقه آماده می‌شود. این شرکت مدعی شده این دستگاه برای «رقابت‌های آینده» ساخته شده است. لذا باید منتظر ماند و دید چه اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس قرار خواهد گرفت.
این شرکت قبلاً هم در زمینه تولید خودرو‌هایی با حداقل آلایندگی فعال بوده است. تویوتا از سال ۲۰۲۱ در ژاپن موتور هیدروژنی کورولا را برای خودرو‌های سری سوپر تایکیو تولید می‌کند و خودروی هیبریدی جی آر ۰۱۰ این شرکت هم بسیار محبوب است.


پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه