نهمین دوره اردوی تدریس جهادی وتر در ۶ استان کشور برگزار می‌شود

قائم مقام گروه تدریس جهادی وتر گفت: نهمین دوره اردوهای تدریس جهادی وتر، به زودی در تابستان 1402 در 6 استان تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، گلستان و قزوین برگزار می‌گردد.

قائم مقام گروه تدریس جهادی وتر، محمدجواد حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد گفت: هشتمین دوره‌ی اردوهای تدریس جهادی وتر، با مشارکت 70 نفر از دانشجویان دانشگاه‌ تربیت دبیر شهید رجایی تهران، در طی 5 هفته، در محله شهید هرندی دروازه غار تهران، برگزار شد.

وی افزود: اردوی تدریس جهادی وتر با مشارکت 55 نفر از دانشجویان برادر و 15 نفر از دانشجویان خواهر برگزار شد که دانشجویان به مدت 5 هفته(3 هفته در اردیبهشت و 2 هفته در خرداد ماه) در روز پنجشنبه، از صبح تا عصر به تدریس پرداختند.

حاتمی خاطرنشان کرد: باید بگویم ما جهت حضور در منطقه هرندی و شرکت در اردوی تدریس جهادی وتر، شاهد ثبت نام حدود ۱۵۰ نفر از دانشجومعلمان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بودیم که این امر نشان از استقبال گسترده و رغبت فراوان دانشجویان به تدریس‌های جهادی و کسب تجربه‌های عملی و غیر تئوریکِ آموزشی و خدمت به مناطق کم برخوردار می‌باشد.

وی یادآور شد: یکی از اهداف اساسی این اردوها، پوشش ضعف های دروس صلاحیت معلمی و عدم کفایت دروس کارورزی در راستای تعالی روحیه معلمی و کسب تجربه‌ی آموزشی است.

حاتمی خاطرنشان کرد: در این دوره از اردوهای تدریس جهادی وتر، در مجموع حدود 80 نفر دانش‌آموز مورد تعلیم جهادگران قرار گرفتند که از این بین 50 نفر را دانش‌آموزانِ پسر و 30 نفر از آنان را دانش آموزان دختر تشکیل می‌دادند.

وی در ادامه گفت: رشد و تقویت بنیان معلمی دانشجومعلمان، از جمله اهداف اردوی تدریس جهادی وتر است؛ لذا سعی شده که تدریس با شیوه‌ی تعاملی و کارِ گروهی صورت گیرد تا هم دانش‌‌آموزان، درس را بهتر یاد بگیرند و هم دانشجومعلمان بر این شیو‌ی نوین تدریس، یعنی تدریس تعاملی، تسلط بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: همچنین از آنجایی که فصل امتحانات خرداد ماه نیز فرا رسیده بود و با توجه به جو حاکم در منطقه، گرفتن نمره‌ی قبولی برای دانش‌آموزان، تاثیر ویژه‌ای در تشویق آن‌ها از سوی خانواده و موفقیت آنها در آینده داشت؛ فلذا سعی کردیم تا محور تدریس، رفع اشکال و موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات خرداد ماه باشد.
 

حاتمی در پایان گفت: نهمین دوره اردوهای تدریس جهادی وتر، به زودی در تابستان 1402 در 6 استان تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، گلستان و قزوین برگزار می‌گردد که در این مرحله، دانشجومعلمان بومی هر استان با الگو گیری از هشتمین دوره این اردو، در استانهای خود به تدریس خواهند پرداخت.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه