شایسته نیست که یادمان شهدای مریوان نمازخانه نداشته باشد

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به عدم همراهی برخی دستگاه ها در تجهیز و توسعه یادمان شهدای مریوان گفت: شایسته نیست که این یادمان در زریوار نمازخانه‌ای نداشته باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان صبح امروز در جلسه شورای پشتیبانی راهیان نور کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: سهیمه استان برای اعزام زائران به مراسم سالگرد ارتحال امام ۳ هزار نفر بود و بعد از پنج سال توقف، اعزام زائران کردستانی در سال جاری با برنامه‌ریزی بسیار مناسبی انجام شد.

وی گفت: با توجه به اینکه استان کردستان هم میزبان کاروان‌های راهیان نور است و هم اعزام‌کننده دارد، باعث توسعه فرهنگی و اقتصاد استان می‌شود.

سردار حسینی افزود: پشتیبانی‌های مالی لازم انجام شود، همچنین مصوب شده در زمینه یادمان‌ها برای استان‌ها دستگاه‌های معین انتخاب شده و باید دستگاه‌ها وظیفه کاری خود را به درستی انجام دهند چراکه در دسترسی به برخی از یادمان‌ها مشکلات کوچک اما تاثیرگذار در برخی زمینه‌ها همچون وضعیت جاده‌ نامناسب وجود دارد.

وی اذعان کرد: اردوهای راهیان در پیشرفت نیز امری مهم است و پیشرفتی که در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته را برخی‌ها آگاه نیستند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از عدم همراهی اداره محیط زیست استان در خصوص ایجاد نمازخانه در یادمان شهدای مریوان انتقاد کرد و گفت: مقابله با ساخت نمازخانه در یادمان زریوار قابل تامل است چراکه در انقلاب شایسته نیست که در یادمان شهدای مریوان در زریوار نمازخانه‌ای وجود نداشته باشد لذا عدم حضور مدیرکل محیط زیست در این جلسه را باید ناشی از ناشایستگی وی دانست.

تخصیص یک میلیارد تومان برای اعزام کاروان‌ها به جنوب 

سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به پشتیبانی مناسب استانداری و فرمانداری‌ها اعزام زائران به مراسم سالگرد ارتحال امام بدون هیچ مشکلی انجام و ۳ هزار نفر از این استان به مرقد امام راحل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه اول سال گذشته ۳۳ هزار نفر از ۲۸ استان کشور از یادمان‌های استان کردستان دیدن کردند، خاطرنشان کرد: در سال جاری سهمیه استان از اعزام زائران به یادمان‌های شمال غرب کشور ۲۱ هزار نفر است که از ابتدای سال جاری از این تعداد ۳ هزار نفر اعزام شده‌اند.

شعبانی با اشاره به اینکه اوج زمان اعزام زائران راهیان نور در تیر و مرداد است، یادآور شد: در فضاسازی ورودی و خروجی شهرها تاکنون اقدامی صورت نگرفته و باید پیگیری شود.

وی به پشتیبانی ادارات کل استان در خصوص برنامه‌های راهیان نور تاکید کرد و گفت: نماینده وزارتخانه‌های معین باید تزریق اعتبار را در دستگاه خود در استان انجام دهند.

شعبانی یادآوری کرد: بناهای قبلی در حال تخریب است و بازسازی آن باید در در اولویت قرار گیرد، همچنین در زمینه جاده‌ها ظرفیت اسکان زائران دیگر استان‌ها در زائرسراها با کمبود مواجه است لذا باید مدارس برای کمک‌رسانی به اسکان زائران در اختیار قرار گیرد.

وی بیان کرد: یک میلیارد تومان اعتبار برای اعزام راهیان نور به یادمان‌های جنوب کشور اختصاص یافته است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه