آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد از برداشت گندم در سطح ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مشهد، محمد میری دیسفانی اظهار کرد: برداشت محصول گندم آبی از ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی مشهدبا میانگین 4 تن درهر هکتار آغاز شده است وپیش بینی می شود که بیش از ۶۴ هزارتن گندم از سطح مزارع برداشت شود.

وی افزود: خرید تضمینی  و ذخیره سازی گندم در شهرستان مشهد توسط سیلوی شماره ۳ جاده فریمان، سیلوی شماره ۱ طلاب، سیلوی شهدینه جاده قدیم قوچان شهرک فردوسی، کارخانه آسه آرد نیشابور بخش احمد آباد، کارخانه آرد امام رضا بخش مرکزی معین آباد انجام می گیرد و کشاورزان می توانند محصول تولیدی خود را تحویل سیلوهای گندم  دهند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با تأکید بر اهمیت وجود امنیت غذایی در کشورگفت: مقام معظم رهبری، توجه به این بخش را مهم  و جزو اولویت‌ها می‌دانند لذا در شرایط کنونی و با توجه به شدت کاهش نزولات جوی و همچنین سرمازدگی شدید زمستان گذشته، اعمال شیوه های مدیریتی در سطح مزارع با هدف افزایش بهره وری وراندمان تولید در واحد سطح از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

میری دیسفانی بیان کرد: در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۲۸درصد سطح زیر کشت این محصول استراتژیک افزایش یافته که به منظور حمایت از تولیدکنندگان و ارتقای بهره وری بیش از ۱۸هزار تن انواع کودهای شیمیایی و بالغ بر ۲هزار تن انواع بذور اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است.

پایان پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه