اختصاص ۱۰ درصدی بودجه فرهنگی اداره ورزش به حجاب

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از اختصاص ۱۰ درصدی بودجه فرهنگی این نهاد به امر حجاب و عفاف خبر داد.

علی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در همدان اظهار کرد: ۱۰ درصد از اعتبارات حوزه فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان را برای امر حجاب و عفاف در نظر گرفتیم و با همکاری روسای ادارات در شهرستان‌ها، گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

وی تصریح کرد: در راستای صیانت از جایگاه بانوان ورزشکار در استان با توجه به وظیفه سازمانی خود مبنی بر اینکه در اعتلای مقوله فرهنگ حجاب و عفاف سهم داشته باشیم، جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم. 

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: ظرف یک سال اخیر دوره‌های مختلفی را با حضور ورزشکاران، مربیان و هیات‌های ورزشی برگزار کرده‌ایم و خوشبختانه خانواده بزرگ ورزش بانوان در همدان اعتقاد ویژه‌ای به امر حجاب دارند.

تجلیل از الگوهای برتر حجاب در بین ورزشکاران

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حجاب موارد بسیار ناچیزی اهمال و نقص وجود داشته که با تلاش کارکنان اداره کل ورزش و جوانان به دنبال اصلاح این موارد هستیم.

حقیقی با بیان اینکه تلاش ما این است در حوزه فرهنگی و اجتماعی دوره‌های اثرگذار آموزشی و تبیینی را به صورت مداوم برگزار کنیم، افزود: در جلساتی که با هیات‌ها و نایب‌روسا داشته‌ایم موارد تاثیرگذار در امر حجاب و عفاف را گوشزد کرده‌ایم و خوشبختانه مشکل خاصی در این حوزه میان خانواده بزرگ ورزش استان وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین اقشار مختلف از جمله ورزشکاران و جوانان موجب جلوگیری از گسترش ناهنجاری اجتماعی خواهد شد، گفت: بانوان همدان در میادین بین‌المللی با پوشش اسلامی افتخارآفرینی کرده‌اند و به دنبال تجلیل از الگوهای برتر عفاف و حجاب هستیم تا گامی هرچند کوچک در راستای اهمیت دادن به آموزه‌های دینی برداشته باشیم‌.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه