دفتر بسیج تجار در اتاق تبریز افتتاح شد

دفتر بسیج تجار در اتاق تبریز طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی بسیج و سپاه و تعدادی از فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی افتتاح شد.

آئین افتتاحیه دفتر بسیج تجار در اتاق تبریز با حضور دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران، فرمانده سپاه عاشورا، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، رئیس سازمان بسیج اصناف آذربایجان شرقی، رئیس اتاق تبریز و تعدادی از اعضای هیات نمایندگان برگزار شد.

علی درویشی، دبیر کل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران در این مراسم با تأکید بر اهمیت جایگاه بسیج در حوزه‌های مختلف گفت: بسیج اصناف با تسهیلگری در امور می‌تواند مسیر فعالیت تجار و تولیدکنندگان را هموارتر کند.

 وی ضمن قدردانی از رئیس اتاق تبریز به دلیل فعالیت‌های گسترده در حوزه تولید و اشتغال‌زایی گفت: مسئولان بسیج اصناف باید در کنار رؤسای اتاق‌ها باشند تا بتوانند تمام مسائل مرتبط با حوزه اقتصادی را رصد کرده و برای رفع موانع تلاش کنند.

در ادامه رئیس اتاق تبریز با اشاره به جایگاه ویژه فعالان اقتصادی استان گفت: با همت تمامی تولیدکنندگان و تجار آذربایجان شرقی و تبریز حتی سخت‌ترین شرایط را نیز بدون چالش سپری کردند.

یونس ژائله با اشاره به شرایط سخت دوران کرونا گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور همچنان به فعالیت خود ادامه دادند و کارگران با دغدغه تعطیلی مجموعه‌های تولیدی و به‌تبع آن بیکاری مواجه نشدند.

فعالان اقتصادی به‌عنوان فرماندهان جبهه اقتصادی هستند

اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم از استقامت، پایداری و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در راستای حفظ انقلاب و تأمین معیشت مردم، علیرغم تمام مشکلات و کم‌لطفی‌ها قدردانی کرد.

وی از فعالان اقتصادی به‌عنوان فرماندهان جبهه اقتصادی یاد کرد و افزود: ما در بسیج اصناف همراه این قشر هستیم.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را در رابطه با حوزه اقتصادی بیان می‌کند، تأکید کرد: قوای سه‌گانه باید تمام همت خود را در حمایت از فعالان اقتصادی صرف کنند و دولت به‌عنوان تسهیلگر فعالیت‌ها در عرصه اقتصادی حضور داشته باشد.

عباسقلی‌زاده گفت: تولیدکنندگان و تجار، بخش عظیمی از نیازهای مردم را تأمین می‌کنند و ما قدردان زحمات این قشر هستیم.

وی تأکید کرد: دغدغه ما حل مشکلات اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان است.

هدف بسیج اصناف ایجاد زنجیره امین در حوزه اقتصادی است

غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف، تجار و فعالان اقتصادی کشور در این مراسم گفت: در شرایطی که بسیاری از استان‌ها دچار گرفتاری‌های متعدد در حوزه صنعت هستند، استان آذربایجان شرقی در حوزه اقتصاد در رأس کشور است.

وی هدف از تشکیل بسیج اصناف را ایجاد زنجیره امین در حوزه اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: فعالان این حوزه در خط مقدم اقتصاد هستند و ما در بسیج اصناف به‌عنوان پشتیبان از آنها حمایت می‌کنیم.

حسن‌پور با تأکید بر نقش بسیج در مانع‌زدایی در حوزه صنعت و اقتصاد گفت: تلاش ما این است تا با تشکیل زنجیره امین و حضور انسان‌های دلسوز در این حوزه، دست دلالانی را که مدام سعی در افزایش قیمت‌ها دارند، قطع کنیم.

وی با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا، تولیدکنندگان نقش بسیار مؤثری در تأمین مایحتاج مردم در حوزه سلامت و پیشگیری داشتند، از زحمات این قشر قدردانی و ابراز امیدواری کرد بسیج اصناف بتواند بخشی از دغدغه‌های این قشر را حل کرده و دوشادوش بخش خصوصی در راستای گسترش تولید در کشور گام بردارد.

سید رضا پورزینال، رئیس سازمان بسیج اصناف آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: بسیج اصناف باید به‌عنوان زبان گویا، پیگیر مطالبات بخش خصوصی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان بسیج اصناف بتوانند در حد توان، گرهی از مشکلات اقتصادی کشور بگشایند.

در پایان این مراسم طی حکمی محمدجعفر صالحی به‌عنوان مسئول بسیج تجار اتاق تبریز معرفی شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه