پیش افتادن عراق از عربستان در صادرات نفت به امریکا

عراق با افزایش قابل توجه صادراتش به امریکا طی هفته گذشته در رتبه سوم بیشترین صادرات نفت به امریکا قرار گرفت.

اداره اطلاعات انرژی امریکا در گزارشی اعلام کرد که عراق طی هفته گذشته پس از کانادا و مکزیک در رتبه سوم بیشترین صادرات نفت به امریکا قرار گرفت.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده است: امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین 5 میلیون و 297 هزار بشکه در روز از 8 کشور نفت وارد کرده است.

امریکا طی هفته گذشته روزانه به طور میانگین 430 هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده و این رقم نشان دهنده افزایش واردات نفت امریکا از عراق نسبت به هفته پیش از آن است که 148 هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین 3.504 میلیون بشکه در روز، مکزیک 647 هزار بشکه در روز و اکوادور 218 هزار بشکه در روز بوده است.

امریکا همچنین به طور میانگین 144 هزار بشکه در روز از نیجریه، 127 هزار بشکه در روز از کلمبیا، 90 هزار بشکه در روز از لیبی و 71 هزار بشکه در روز از برزیل و 66 هزار بشکه در روز نفت خام نفت خام از عربستان وارد کرده است.

بنابر گزارش مذکور امریکا طی هفته گذشته هیچ مقدار نفت خام از روسیه وارد نکرده است.

امریکا پرمصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد و در جایگاه اول جهانی قرار دارد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه