سردار آبرومند: راهکار رفع محرومیت‌ها در استان فارس، کارآفرینی و اشتغال‌زایی است

معاون هماهنگ کننده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: استان فارس یک استان ثروتمند است و محرومیت‌ها، برازنده این استان نیست و انتظار بر تلاش و همکاری بیشتر برای رفع محرومیت‌ها است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شیراز، سردار جمال الدین آبرومند در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی استان فارس با اشاره به ماموریت ها و اهداف قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، رفع مشکلات محرومین و محرومیت زدایی از مناطق مختلف را از جمله اهداف این قرارگاه خواند و اظهار داشت: راهکار رفع محرومیت این است که خود مردم آن مناطق ثروتمند شوند و به یک درآمد زایی خوبی برسند لذا باید اولویت بر کارآفرینی و ایجاد اشتغال باشد عمده مشکلات محرومین به مساله کار و اشتغال برمی گردد. 

وی افزود: استان فارس ظرفیت زیادی دارد و همین ظرفیت گردشگری کافی است تا به ثروت برسد؛ یکی دیگر از فرصت ها نیز ایجاد صنایع کوچک است که البته باید با محوریت بازگشت به روستا انجام شود. 

سردار آبرومند عنوان کرد: عمده مشکلات مطرح شده در حوزه محله های حاشیه ای شهر شیراز نیز در خصوص مهاجرت است و مهاجرت باز به همان دلیل عدم امکان تولید ثروت و درآمد زایی  در روستاها بر می گردد.

او گفت: ظرفیت خوبی در حوزه بسیج سازندگی و گروه های جهادی وجود دارد تا اقدامات اجرایی مستمر در این زمینه شکل گیرد و انتطار بر این است تا از تمامی ظرفیت های بسیج و سپاه استفاده کرد تا محرومیت ها رفع شود. 
 
آبرسانی و آبخیزداری از دیگر اولویت های اجرایی در مساله محرومیت زدایی 

استاندار فارس نیز در این جلسه بیان داشت: با توجه بر اهمیت موضوع تامین آب شرب استان در 2 حوزه آب شرب و آبخیز داری در اولویت اجرایی و عملیاتی قرار خواهد گرفت و حدود 1200 روستا در طرح جدید آبرسانی قرار خواهد گرفت و در بحث آبخیز داری و آب کشاورزی نیز احیاء 600 رشته قنات، 150 طرح آبخیز داری و 5 هزار کیلومتر احداث کانال کشاورزی انجام خواهد شد. 

ایمانیه با اشاره به دیگر طرح های در دست اقدام نیز ساخت مسکن برای محرومین بویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی عنوان کرد و اظهار داشت: اولویت این اقدام در مناطق روستایی و محله های حاشیه ای شهرها خواهد بود همچنین در حوزه راه روستایی نیز احداث 1600 کیلومتر راه جدید و حدود هزار کیلومتر مرمت و بازسازی در دستور کار قرار گرفت. 

رفع معظلات حاشیه نشینی و پیشرفت محله ای با بکارگیری طرفیت های گروه های جهادی در محله ها و شهرستان های هدف نیز از دیگر موضوعاتی که استاندار فارس به ان اشاره کرد. 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه ها در حوزه محرومیت زدایی به مساله کارآفرینی و اشتغال زایی مربوط می شود که مساله ایجاد اشتغال برای 8 هزار نفر در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: ایجاد اشتغال در زنجیر ارزش 5 رسته اصلی دست بافته ها، خرما، گیاهان دارویی، محصولات خانگی، گردشگری و صنایع دستی انجام خواهد شد. 

ایمانیه افزود: در طرح نوسازی مدارس نیز 255 مدرسه  در برنامه قرار گرفتند تا جایگزین مدرسه های کانکسی، سنگی و روستایی شود و در حوزه بهداشت و درمان نیز احداث 170 خانه بهداشت در این طرح مشترک قرار گرفت.  

گفتنی است اجرای طرح ارتقاء بهره وری عملیات زراعی در حدود 780 هزار هکتار از اراضی و اجرای طرح ارتقاء بهره وری دام سبک در حدود 475 هزار دام از دیگر طرح های مطرح شده در این جلسه بود. 
 
لزوم استمرار همکاری ها در رفع محرومیت ها 

سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر نیز در این نشست بیان داشت: رفع محرومیت از استان فارس یکی از اولویت های کاریی است که باید با مشارکت همگانی و همکاری و هم افزایی انجام شود و در این راه از ظرفیت های همه دستگاه ها باید استفاده کرد  

وی افزود: در کارهای سخت در کنار هم بوده ایم و توانسته ایم موفق باشیم که یکی از ان طرح ها جهاد آبرسانی بود که اقدامات خوبی صورت گرفت و برخی از پروژه ها که سال ها در چشم انتظار اجرا بود در کمترین زمان ممکن آغاز، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت. 

فرمانده سپاه فجر ادامه داد: در طرح های جدید و پیش رو نیز انتطار بر امتداد این همکاری است و تمامی اعضای قرارگاه محرومیت زدایی در این مساله باید توجه ویژه ای داشته باشند.

پایان پیام/ن

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه