ورود افراد بی‌حجاب به اماکن گردشگری همدان ممنوع

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: ضمن ممانعت از ورود افراد بی‌حجاب به اماکن گردشگری همدان، تذکر لازم به افراد داده می‌شود.

محسن معصوم علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در همدان با اشاره به جلوگیری از ورود افراد بی‌حجاب به اماکن گردشگری در استان و تذکر به آنها اظهار کرد: اطلاع‌رسانی برای حفظ حجاب و عفاف و رعایت مسائل شرعی در اماکن گردشگری مد نظر است.

وی با بیان اینکه در داخل مجموعه‌های گردشگری نیز گشت‌های مختلفی داریم که اگر در صورت وقوع اقدام خلاف هنجار و قانون تذکر داده می‌شود عنوان کرد: برای عید نوروز و عید فطر تفاهم‌نامه‌ای با ستاد امر به معروف داشتیم که قرار شد در تعطیلات افرادی که دارای روابط عمومی خوبی در تذکر و امر به معروف هستند، جذب و بانوان کم‌حجاب و بی‌حجاب را راهنمایی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تاکید بر اینکه راهنمایی افراد در اماکن گردشگری به امر حجاب خوب بود و به بخش فرهنگسازی کمک کرد گفت: برای تعطیلات تابستان نیز قرار است از ظرفیت بسیج و ستاد امر به معروف استفاده کنیم و با تبیین حجاب و در مرحله بعدی تذکر وظیفه خود را انجام دهیم.

وی در خصوص تخصیص بودجه برای اجرای برنامه‌های حجاب خاطرنشان کرد: بودجه مختص حجاب نداریم اما توجه به آن جزو دستورالعمل‌هاست و باید انجام دهیم.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز همین برنامه اجرا می‌شود افزود: به همه شهرستان‌ها دستورالعمل‌های کتبی دادیم که رعایت حجاب در همه اماکن گردشگری الزامی است و از حضور افراد بی‌حجاب ممانعت شود.

وی با بیان اینکه برخی از افراد با تذکر در ورودی اماکن گردشگری حجاب را رعایت می‌کنند تصریح کرد: برای تشویق به رعایت حجاب هدایایی چون روسری و شال برای گردشگران در نظر گرفتیم و به فرزندان آنها نیز به تناسب سن آنها هدایایی داده می‌شود.

پایان پیام/89003/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه