نهادهای مسؤول بوشهری در حوزه حجاب چه کردند؟

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل کارگروه پشتیبانی قرارگاه عفاف و حجاب ادامه می‌دهد: در این کارگروه ضمن ساماندهی بازی‌های رایانه‌ای و حمایت از تولیدات و نمادهای داخلی مبتنی بر فرهنگ عفاف و حجاب برای استفاده از نهاد مسجد، هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی و هیئت‌های اندیشه‌ورز، نخبگان حوزوی و دانشگاهی در امر عفاف و حجاب و مقابله با بی‌عفتی برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از استان بوشهر، مدتی است که فضای فرهنگی کشورمان حول مسئله حجاب و بدحجابی می‌چرخد؛ حجاب را نه تنها یک پدیده‌ مذهبی، بلکه آن را بستری برای سایر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌دانند، از این‌رو این موضوع در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی کشور در اولویت قرار گرفته است. 
یکی از اقداماتی که چند ماهی است مسؤولان برای آن وقت گذاشتند تا با برنامه‌ای جامع و هدفمند به تببین و ترویج حجاب و مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه بپردازند، طرح جامع حجاب و عفاف است.

راه‌اندازی قرارگاه عفاف و حجاب

در این راستا اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از راه‌اندازی قرارگاه عفاف و حجاب در استان خبر می‌دهد و می‌گوید: در این رابطه چهار کمیته تخصصی انتظامی، علمی و آموزشی و مدیریت درمانی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح، کمیته بانوان و امور خانواده کار خود را آغاز کرده‌اند. 

حمایت از تولیدات مبتنی بر فرهنگ عفاف و حجاب

وی با اشاره به تشکیل کارگروه پشتیبانی قرارگاه عفاف و حجاب ادامه می‌دهد: در این کارگروه ضمن ساماندهی بازی‌های رایانه‌ای و حمایت از تولیدات و نمادهای داخلی مبتنی بر فرهنگ عفاف و حجاب برای استفاده از نهاد مسجد، هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی و هیئت‌های اندیشه‌ورز، نخبگان حوزوی و دانشگاهی در امر عفاف و حجاب و مقابله با بی‌عفتی برنامه‌ریزی می‌شود. 
به گفته این مقام مسؤول، شناسایی تبلیغات کالاها و محصولات مغایر با فرهنگ اسلامی و ارزش‌های عفاف و حجاب در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی در دستور کار قرار داشته و در این راستا، با ساماندهی و گسترش توانمندی‌ها از قابلیت‌های بسیج برای تولید محتوای فرهنگی مناسب در جهت گسترش و ترویج عفاف و حجاب در فضای حقیقی و مجازی استفاده می‌شود. 

پاسخ به شبهات و سؤالات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تولید محتوای تبیینی و اقناعی مناسب و جذاب، پاسخ به شبهات و سوالات، آموزش و تربیت تخصصی طلاب و روحانیون ویژه عفاف و حجاب برای محیط‌های آموزشی، اداری، تجاری، شهر، روستا و دیگر نقاط را از دیگر برنامه‌ها دانست. 

پورات در حمایت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و آثار هنری در اهمیت حجاب می‌گوید: کارگروه پشتیبانی قرارگاه عفاف و حجاب در ۲ حوزه نرم تبلیغات و مدیریت فضای مجازی به مسؤولیت سازمان تبلیغات اسلامی و عضویت صدا و سیما، معاونت فرهنگی سپاه، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه می‌باشد. 

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد

وی همچنین در خصوص حمایت از آثار علمی، هنری و فرهنگی از جمله فیلم، انیمیشن، تئاتر، کتاب، پژوهش، سرود، شعر و دیگر موارد با موضوع عفاف و حجاب بیان می‌کند: ساماندهی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگی عفاف و حجاب، شناسایی و ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و مددکاری ازدواج به خانواده مددجویان در راستای کمک به تسهیل ازدواج آنان، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، تقویت و استحکام بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق در اولویت قرار گرفته است. 

پورات در ادامه بر استفاده از ظرفیت خیّرین برای ترویج عفاف و حجاب، خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، خوداتکایی و تأمین معیشت زنان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست و بدسرپرست که جزو اولویت‌های برنامه کمیته بانوان قرارگاه عفاف و حجاب است، تأکید کرد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر به آموزش و توانمندسازی مدیران و عوامل ستادی و اجرایی کاروان‌های زیارتی نسبت به رعایت احکام عفاف و حجاب، حفظ ظواهر و شعائر اسلامی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و تکریم زائران محجبه اشاره و عنوان می‌کند: تشویق و تمجید مدیران، کارکنان دستگاه‌ها، فعالان مردمی و نخبگان و چهره‌های مشهور فعال و موافق در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، مقابله با بدپوششی و مغایر با عفاف، ایجاد ساز و کارهای مناسب در فضای حقیقی و مجازی برای دسترسی آسان پژوهشگران و مجریان به نتایج مطالعات و تحقیقات در حوزه عفاف و حجاب مورد توجه قرار گرفته است. 

برگزاری ۱۱ نشست عفاف و حجاب

این مقام مسؤول با اشاره به اقدامات سال گذشته خاطرنشان کرد: در این سال ضمن برگزاری ۱۱ نشست ستاد عفاف و حجاب استان، نمایشگاه عفاف و حجاب در نقاط مختلف استان تشکیل شد و ساماندهی کافه‌ها، خانه‌های مبله و اصناف استان و نشست ساماندهی سواحل استان از دیگر موارد بود. 

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از آنجا که پوشش، صرفاً به قشر خاص یا جنسیت برنمی‌گردد بهتر است با تبیین مصادیق مورد تأیید حجاب در قانون، به آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه برای جلوگیری از سوء‌استفاده احتمالی پرداخته شود. 

پایان خبر/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه