ساخت صندلی انطباق‌پذیر هواپیما برای معلولان

برای کاربران ویلچر، سفر هوایی می‌تواند تجربه‌ای دست و پاگیر و خسته‌کننده باشد؛ لذا نوع جدیدی از صندلی‌های هواپیما طراحی شده که به مسافران اجازه می‌دهد در طول پرواز روی صندلی چرخدار خود بمانند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از نیواطلس، به طور معمول، افراد معلول باید ویلچر خود را به عنوان بار منتقل کنند و‌امیدوار باشند آن‌ها در طول مسیر گم نشوند یا آسیب نبینند.
آن‌ها سپس باید از یک ویلچر کوچکتر در فرودگاه برای سوار شدن به هواپیما و انتقال به صندلی تعیین شده خود استفاده کنند. بسته به میزان تحرک و توانایی فرد، ممکن است آن‌ها را از روی ویلچر بلند کرده و روی صندلی قرار دهند و وقتی هواپیما به مقصد می‌رسد، کل فرآیند به صورت معکوس تکرار می‌شود.
بدیهی است اگر چنین مسافرانی بتوانند از ابتدا تا انتها روی صندلی چرخدار خود بمانند، کار بسیار آسان‌تر خواهد بود. محققان انگلیسی نوع جدیدی از صندلی هواپیما را با در نظر گرفتن این موضوع طراحی کرده‌اند و اکنون برای استفاده در دنیای واقعی با مشارکت هواپیمایی دلتا در حال بهینه‌سازی آن هستند.
در صورت عدم نیاز به صندلی چرخدار، این صندلی مانند سایر صندلی‌ها به نظر می‌رسد و عمل می‌کند. این یک ملاحظه مهم است، زیرا شرکت هواپیمایی درآمد خود را از دست نمی‌دهد. علاوه بر این، سیستم صندلی موجود در هواپیما به هیچ وجه نیازی به تغییر مکانیکی برای جا دادن صندلی ویژه معلولان ندارد.
هنگامی که صندلی مخصوص توسط کاربر ویلچر مورد نیاز باشد، تکیه‌گاه آن به سرعت برداشته می‌شود، بالشتک صندلی آن به عقب و بالا جمع می‌شود تا در قسمتی که قبلاً توسط تکیه‌گاه اشغال شده بود قرار گیرد، سپس ویلچر به سادگی در فضای باز قرار می‌گیرد. در نهایت، قلاب‌های روکش لاستیکی که در کف فرو رفته‌اند، به سمت بالا کشیده می‌شوند و به چرخ‌های ویلچر بسته می‌شوند تا آن را در طول پرواز ثابت نگه دارند. انتظار می‌رود استفاده از این صندلی پس از آزمایش‌های نهایی به زودی آغاز شود.


پایان پیام/
 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه