انتقاد امام جمعه همدان از وجود اجناس وارداتی در فروشگاه‌های سفال لالجین

نماینده ولی فقیه در استان همدان وجود اجناس وارداتی در فروشگاه‌های لالجین به عنوان شهر جهانی سفال را یک نقطه ضعف برشمرد و گفت: بسته‌بندی شکیل صنایع دستی نیز مورد توجه باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جمع مدیرکل میراث فرهنگی و هنرمندان شاخص صنایع دستی و صادرکنندگان ملی با تأکید بر اینکه همدان دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه صنایع دستی است، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و حمایت مسئولان از این برجستگی‌ها در راستای تولید ثروت در صنایع دستی بهره ببریم.

وی افزود: این موضوع نقطه ضعف است که در شهر لالجین شاهد اجناس وارداتی باشیم و در فروشگاه‌ها با کالای خارجی روبرو شویم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه باید برای هنرمندان این عرصه انگیزه ایجاد کرد، گفت: از دیگر موضوعاتی که باید به آنها توجه شود، مسئله توجه به بسته‌بندی شکیل صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی‌ها با جذابیت برای مشتریان همراه باشد، افزود: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، بسته‌های ترکیبی خلاقانه طراحی کرد، به طول مثال با منبت‌کاری که محصول ملایر است و ظرف داخل آن محصول لالجین است، می‌توان به خوبی ظرفیت‌های استان را به گردشگران معرفی کرد، البته لازمه آن هماهنگی بین نهادهای مختلف است.

شعبانی با اشاره به برپایی بازارچه دائمی فروش محصولات، بر لزوم توجه به این مسئله و فروش محصولات صنایع دستی تأکید کرد و گفت: از ظرفیت‌ پیاده‌راه وعلی و اکباتان می‌توان گاهی از موارد به صورت موقت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود برای فعالان این عرصه، نبود بازار است، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالان صنایع دستی استان تأکید دارند اگر بازار و محلی برای فروش داشته باشند، می‌توانند چند برابر تولید کنند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: بازار تنها بازار داخلی نیست و باید با حمایت از واحدهای تولیدی، شرایط صادرات را فراهم کنیم و خصوصا از ظرفیت کشورهای منطقه و بازار آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای موفقیت در عرصه تولید ثروت باید از تجربیات پیشکسوتان بازار و صادرکنندگان استفاده کرد، یادآور شد: بسیاری از این افراد مشکلات را به‌خوبی می‌دانند و با راه رفع مشکلات آشنا هستند و می‌توان از آنها مشاوره گرفت.

شعبانی با بیان اینکه استان باید جایگاه اصلی خودش در این عرصه پیدا کند، اظهار کرد: می‌توان مشکلات فعالان این عرصه احصا و توسط مدیرکل میراث فرهنگی در شورای اداری استان که به صورت ماهانه برگزار می‌شود، برای رفع آن مطرح شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه