جمع‌آوری چندین وانت زباله پلاستیکی از ورودی‌های نهاوند

رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: همزمان با هفته محیط زیست چندین وانت زباله پلاستیکی از ورودی‌های شهر نهاوند جمع‌آوری شد .

عزیز قیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در نهاوند اظهار کرد: جمع‌آوری پسماندهای پلاستیکی رها شده در طبیعت که بخش عمده آنها را نایلون تشکیل می‌دهد یکی از معضلات زیست‌محیطی است که علاوه بر آلودگی هوا، باعث ایجاد محیطی نازیبا در ورودی شهر می‌شود. 

وی با اشاره به شعار هفته محیط زیست گفت: با توجه به اینکه رها شدن نایلون‌های پلاستیکی در طبیعت مشکلات جدی برای محیط زیست بوجود می آورد در این هفته به آسیب‌های ناشی از وجود این پسماند که روز به روز بر دامن آن افزوده می‌شود پرداخته می‌شود. 

مدیر حفاظت از محیط زیست نهاوند با بیان اینکه دغدغه ما این است در حوزه‌های شهری و روستایی با فرهنگسازی مانع از گسترش زباله‌های پلاستیکی در طبیعت شویم گفت: طی جلساتی که با شرکت‌های تولیدی داشتیم توانستیم آنها را مجاب کنیم که در محدوده کارخانه‌هایشان نسبت به پاکسازی محیط اقدام کنند.

وی گفت: در سطح مدارس شهرستان نیز اقدام به آموزش دانش‌آموزان برای حفاظت از محیط زیست اطراف خود کرده‌ایم.

قیاسی با بیان اینکه در نهاوند به طور روزانه بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن پسماند تولید می‌شود افزود: بخش مهمی از این پسماندها را زباله‌های پلاستیکی و به ویزه نایلون تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: فضای پیرامونی محل دفن زباله‌های نهاوند مملو از نایلون است و تا روستاهای دوردست پخش می‌شود و باعث بروز زیان به مزارع کشاورزی و حتی دام‌ها می‌شود. 

مدیر حفاظت از محیط زیست نهاوند عزم ملی برای مبارزه با آلودگی پلاستیکی را شعار هفته محیط زیست عنوان کرد و افزود: با توجه به ماندگاری زیاد پلاستیک در طبیعت و تخریب محیط زیست، ناگزیر به استفاده کمتر از پلاستیک و جایگزینی آن با مواد سازگار با محیط زیست هستیم که در این خصوص نیاز به فرهنگسازی در این حوزه بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری زباله‌ها در حریم بخش‌ها مصوبه قانونی تدوین شده اضافه کرد: طبق مصوبه قانونی بخشداران موظف هستند در خارج از حریم شهرها و روستاها نسبت به پاکسازی پلاستیک‌ها اقدام کنند که این مصوبه به بخشداران ابلاغ شده است.   

قیاسی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از گسترش زباله های پلاستیکی و نایلون‌ها باید از وسایل جایگزین استفاده کرد گفت: برای استفاده از وسایل جایگزین مردم می‌توانند از لیوان‌های شیشه‌ای به جای لیوان پلاستیکی و از پاکت‌های کاغذی به جای نایلون استفاده کنند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه