پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شود و انتظار می‌رود که ۹۰۰ هزار تن آن خرید تضمینی شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بعدازظهر امروز در اولین جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی گندم که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اتفاقات اقتصادی استان مربوط به خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در استان است، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب و مبارزه با علف‌های هرز و تغذیه خوبی که انجام شد، وضعیت مزارع گندم استان در شرایط مطلوبی قرار دارند.

وی افزود: برداشت گندم در استان از دهم تیر از کامیاران آغاز می‌شود که خرید تضمینی گندم نیز همزمان با این زمان صورت می‌گیرد.

اسکندری میزان سطح زیرکشت گندم در استان را ۵۸۹ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن کشت آبی است که کشت قرادادی آن توسط شرکت بازرگانی دولتی منعقد شده و رتبه اول کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در سال جاری عواملی مختلف چون اصول اصلاح شده و کشاورزی حفاظتی و تغذیه مناسب باعث شده عملکرد خوبی در استان شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شود و انتظار می‌رود که تا ۸۷۰ هزار تن آن خرید تضمینی شود که البته احتمال افزایش دارد.

اسکندری به لزوم آماده‌سازی مراکز خرید اشاره کرد و گفت: درخواست داریم از همین الان تجهیز مراکز به دوربین‌های مداربسته و امکانات رفاهی همچون سرویس‌های بهداشتی، آب آشامیدنی و ... پیگیری شود تا مشکلاتی که سال‌های گذشته در مراکز خرید وجود داشت امسال برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: ۸۲ مرکز خرید گندم در استان داریم که از این تعداد ۵۷ مرکز تعاونی روستایی و مابقی سیلوهای بخش خصوصی است.

وی عنوان کرد: با هماهنگی شرکت برق مقرر شده که مراکز خرید گندم از قطعی برق مستثنی باشند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲
 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه