اقدامات قرارگاه حجاب و عفاف همدان چه بود؟

دبیر قرارگاه حجاب و عفاف همدان به تشریح بخشی از اقدامات این قرارگاه و تبیین برنامه‌های پیش رو پرداخت.

مهدی اخوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حجاب و عفاف در قرارگاه حجاب و عفاف اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ارسال شده از ستاد عفاف و حجاب وزارت کشور، شرح وظایف قرارگاه عفاف و حجاب استان تدوین و به دستگاه‌های عضو قرارگاه ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر ایجاد کمیته‌های شش‌گانه ذیل قرارگاه عفاف و حجاب استان افزود: کمیته اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته آموزشی و فرهنگی با مسئولیت تبلیغات اسلامی و کمیته امنیتی و انتظامی با مسئولیت اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری شماری از کمیته‌هاست.

دبیر قرارگاه حجاب و عفاف همدان با تاکید بر اینکه کمیته پایش و ارزیابی با مسئولیت اداره کل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و کمیته مالی و پشتیبانی با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از دیگر کمیته‌های قرارگاه است خاطرنشان کرد: کمیته مردمی با مسئولیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آخرین کمیته فعال در قرارگاه عفاف است.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی در راستای تدوین برنامه‌ها صورت گرفته که به این شرح است؛ برگزاری جلسات عفاف و حجاب در فرمانداری‌ها، جلسات کمیته‌های شش‌گانه ذیل قرارگاه عفاف و حجاب استان و جلسات قرارگاه شهرستانی عفاف و حجاب.

اخوان با اشاره به برگزاری مسابقه تفسیر سوره نور برای بانوان یادآور شد: برگزاری کارگاه تحکیم بنیان خانواده و بررسی علل طلاق عاطفی در قالب وبینار ویژه دانشگاهیان استان با محوریت عفاف و حجاب نیز در دستور کار است.

دبیر قرارگاه حجاب و عفاف استان همدان بیان کرد: برگزاری دوره‌های توجیحی عفاف و حجاب، فیلم کوتاه، کلیپ و موشن گرافی مصاحبه مستند در خصوص موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه برپایی دو غرفه از توانمندی‌های بانوان در زمینه حجاب اضافه کرد: اجرای طرح رفیقانه عفاف و حجاب و اعزام مبلغ و نیز طرح عهدنامه عفاف و حجاب اقدامات مبتکرانه این حوزه بوده است.

اخوان با اشاره به اینکه اعزام بانوان فعال در زمینه عفاف و حجاب به قم و جمکران و مشهد مقدس از فعالیت‌های تشویقی است افزود: پاسخ به شبهات، آسیب‌شناسی، اقناع و پاسخگویی به شبهات عفاف و حجاب از نکات قابل توجه این مبحث است.

وی در بخش دیگر گفت: پاسخگویی به شبهات رعایت حجاب و عفاف و همچنین نشست‌های مختلف با موضوع عفاف و حجاب شمار دیگری از فعالیت‌های قرارگاه حجاب و عفاف است.

دبیر قرارگاه حجاب و عفاف همدان با تاکید بر اینکه نشست تخصصی احکام عفاف و حجاب، نشست‌های بصیرتی عفاف و حجاب در هیات‌های مذهبی خواهران و پایگاه‌های بسیج موثر واقع شده است ادامه داد: تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع عفاف و حجاب، تهیه و پخش کلیپ‌های آموزشی در فضای مجازی و فرهنگ سازی در این زمینه مورد تاکید بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تبیین نقش حضرت زینب(س) در توسعه فرهنگ حجاب و  یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب نیز تاثیر بسزایی داشته است.

اخوان با بیان اینکه بازرسی از ادارات شهرستان در راستای حفظ حجاب از اقدامات بین دستگاهی بوده است بیان کرد: بازدید دانش آموزان از باغ موزه دفاع مقدس و حوزه علمیه خواهران در راستای برگزاری گفتمان دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب و تجلیل از همکاران محجبه  از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به منظور نهادینه‌سازی آن گفت: تهیه و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در خصوص عفاف و حجاب در صداوسیما، تبلیغ عفاف و حجاب و ایجاد هماهنگی و سخنرانی ائمه جماعات در مساجد و محافل عمومی همین طور تبلیغ چهره به چهره و برپایی ایستگاه‌های حجاب توسط اداره تبلیغات اسلامی از مهمترین فعالیت‌های تأثیرگذار است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری در بخش دیگر از اعزام مبلغین به مدارس دخترانه متوسطه خبر داد و ادامه داد: جلسات آزاداندیشی و پرسش، نصب بنر احادیث و تابلو با موضوع عفاف و حجاب مورد تاکید بوده است.

وی گریزی به رزمایش عفاف و حجاب توسط خواهران بسیجی در شهرستان‌ها پرداخت و اضافه کرد: رزمایش تذکر لسانی، تقدیر و تکریم حافظان حجاب و تکریم دانش آموزان نمونه در زمینه حجاب برخی از رزمایش‌های این حوزه است.

اخوان به نمونه‌هایی چون حضور در مراسم و معابر عمومی و تقدیر از بانوان محجبه اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه و همایش با موضوع عفاف و حجاب در ادارات نیز مد نظر است.

وی برگزاری همایش عفت فاطمی و غیرت علوی، بازدید دانش‌آموزان از باغ موزه دفاع مقدس و حوزه علمیه خواهران در راستای برگزاری گفتمان دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب را از اقدامات موثر این حوزه دانست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: مسابقه "من حجاب را دوست دارم"، همایش عفاف و حجاب برای کارمندان و مسابقه عفاف و حجاب توسط مربیان امین از دیگر موارد است.

وی با تاکید بر اینکه همایش طراح مد و لباس اسلامی در اتاق اصناف برخی شهرستان‌ها ویژه آژانس بانوان و آرایشگران خانم از اقدامات خلاقانه‌ای است که نتایج ملموسی داشته، یادآور شد: ارسال طرح فوری عفاف و حجاب به ادارات ذیربط شهرستانی و ابلاغ طرح حجاب به کمیته‌های تخصصی عفاف و حجاب نیز انجام شد.

اخوان در زمینه بازرسی‌ها تاکید کرد: بازدید و بازرسی از ادارات شهرستان در راستای حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، بازدید هماهنگ تیم بازرسی متشکله از اداره صمت اتاق اصناف و اماکن فرماندهی انتظامی از کسبه بازار و تذکر در صورت مشاهده عدم رعایت حجاب نمونه‌های از بازرسی‌هاست.

وی با بیان اینکه سرکشی از واحدهای صنفی، سرکشی از داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی نیز جزو فعالیت‌ها بوده است ادامه داد: برپایی نمایشگاه لباس اسلامی ایرانی، برپایی نمایشگاه فروش چادر و لوازم حجاب توسط حوزه علمیه خواهران و اداره تبلیغات
اسلامی و برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب از اقدامات نمایشگاهی بوده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری در بخش دیگر برگزاری نمایشگاه تصویری عفاف و حجاب در مدرسه، نمایشگاه سیار عفاف و حجاب و نمایشگاه پوستر حریم ریحانه با موضوع عفاف و حجاب شمار دیگری از فعالیت‌های نمایشگاهی بوده است.

وی به برپایی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و دوره آموزشی عفاف و حجاب و تشکیل کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و توجیهی عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی در امامزاده‌های شهرستان همدان، کارگاه آموزشی چیستی و چرایی حجاب و برگزاری دوره آموزشی سه روزه جهاد تبیین و بصیرت افزایی در برنامه بوده است.

اخوان در ادامه نیز دوره آموزشی سبک زندگی با اولویت عفاف و حجاب با سخنرانی مدرسین دانشگاه علوم پزشکی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تبیین آموزش احکام شرعی عفاف و حجاب، رعایت حریم عفاف و حجاب در خانه و اجتماع، تهیه و پخش کلیپ‌های آموزشی در خصوص عفاف و حجاب در فضای مجازی هم انجام شده است.

وی به اجرای طرح کتاب و کتابخوانی با موضوع عفاف و حجاب پرداخت و عنوان کرد: تهیه کتاب با موضوع عفاف و حجاب و استفاده در مدارس و برگزاری مسابقه از کتاب مساله حجاب شهید مطهری و از کتاب تهاجم فرهنگی مرحوم علامه مصباح اقدامات درخوری بوده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری در بخش دیگر به بودجه‌های فرهنگی گریز زد و گفت: برنامه عفاف و حجاب به عنوان یک برنامه فرهنگی در دستگاه‌های متولی دارای ردیف اعتباری فرهنگی است و تاکنون نیز از محل بودجه فرهنگی دستگاه‌ها این مهم انجام گرفته و اقدامات تاثیرگذاری صورت پذیرفته است.

وی یادآور شد: دشمنان می خواهند از طریق عفاف و حجاب که اولین و مهمترین سنگر نظام است به کشور ضربه وارد کنند که با تلاش هماهنگ و نظام‌مند مسئولان و همراهق مردم به هدف نرسیدند و نخواهند رسید.

اخوان خاطرنشان کرد: قرارگاه عفاف و حجاب استان و دبیرخانه قرارگاه، تمام تلاش خود را در راستای تحقق اهداف و اجرای برنامه های مصوب به کار بسته که با عنایت پروردگار نتایج ملموسی نیز دریافت کرده‌ایم.

پایان پیام/89033/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه