خالق چت‌جی‌پی‌تی برای کنترل هوش مصنوعی از چین درخواست کمک کرد

مدیر عامل اپن‌ای‌آی از چین خواست تا به شکل‌گیری دستورالعمل‌های ایمنی در زمینه هوش مصنوعی کمک کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از بلومبرگ، سم آلتمن رئیس اپن‌ای‌آی در کنفرانس هوش مصنوعی به میزبانی آکادمی پکن اعلام کرد که سیستم‌های هوش مصنوعی قدرتمند نیاز به همکاری جهانی دارند.

آلتمن گفت که چین باید نقش کلیدی در شکل‌دهی نرده‌های محافظ هوش مصنوعی مورد نیاز برای اطمینان از ایمنی سیستم‌های جدید داشته باشد. آلتمن، که شرکتش با راه اندازی چت‌جی‌پی‌تی در سال گذشته، رقابت جنون آمیزی را در زمینه هوش مصنوعی به راه انداخت، طی کنفرانسی مجازی در پکن گفت: «با ظهور سیستم های هوش مصنوعی قدرتمندتر، همکاری جهانی هرگز به این پر اهمیتی نبوده است.»

آلتمن به شرکت کنندگان در این رویداد که توسط آکادمی هوش مصنوعی پکن برگزار شد، گفت: «چین دارای برخی از بهترین استعدادهای هوش مصنوعی در جهان است و اساساً، با توجه به مشکلات موجود در حل تراز سیستم های پیشرفته هوش مصنوعی، این امر مستلزم داشتن بهترین ذهن ها از سراسر جهان است.»

ماه گذشته، مقامات ارشد ایالات متحده و اروپایی در سوئد ملاقات کردند تا در مورد نظارت بر هوش مصنوعی صحبت کنند. ظهور هوش مصنوعی باعث شده تا اقتصاددانان نسبت به تغییر گسترده در بازار کار هشدار دهند. بر اساس تخمین های شرکت گلدمن ساکس، حدود 300 میلیون شغل تمام وقت در سراسر جهان در نهایت می تواند به نوعی توسط هوش مصنوعی مولد خودکار شود. بر اساس گزارش ماه آوریل مجمع جهانی اقتصاد، حدود 14 میلیون موقعیت شغلی تنها در پنج سال آینده ناپدید می شوند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه