واگذاری آزادراه زنجان به تبریز به بخش دولتی نهایی نشده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر آزادراه زنجان به تبریز در اختیار شرکت آزادراهی قرار دارد و در حال پیگیری برای عملی شدن مصوبه سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی هستیم، گفت: واگذاری این آزادراه از بخش خصوصی به دولتی پیشرفت خوبی داشته، ولی به دلیل ایراد خزانه‌داری کل، نهایی نشده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زنجان، جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، در حاشیه بازدید از کارگاه جاده‌ای کیلومتر 74 باند جنوبی آزادراه زنجان به قزوین، با تاکید بر اینکه بهسازی و اصلاح رویه آسفالت زنجان به قزوین با برنامه‌ریزی در حال انجام است، اظهار کرد: این اصلاح توسط دو اکیپ کاملا مجهز در آزادراه مشغول لکه‌گیری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان طول محور زنجان به قزوین را 105 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: بهسازی خرابی‌های این محور بر اساس اولویت بندی انجام شده با توجه به اقدامات اولیه که در حال انجام است اصلاح خرابی‌های بسیار زیاد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بهسازی و اصلاح روکش آسفالت در دو لاین شمالی و جنوبی انجام خواهد شد، افزود: دو اکیپ فعال در این اتوبان 20 روزی کاری است که در لاین جنوبی در حال فعالیت است.

قزوینیان به محدودیت‌های موجود در اوایل سال برای بهسازی آسفالت به دلیل تعطیلات، نوسانات جوی و همچنین بالا بودن تردد اشاره کرد و گفت: با گرم شدن هوا و بهتر شدن شرایط کاری برای آسفالت‌ریزی از روش‌های دیگر هم استفاده خواهد شد که استفاده از آسفالت حفاظتی نازک و همچنین درزگیری و قیرپاشی حفاظتی از اقدامات مد نظر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای بهسازی آسفالت محور زنجان به قزوین گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان فصل کاری به لحاظ عمرانی، عمده خرابی‌های موجود در این آزادراه پوشش داده می‌شود.

وی اعتبار یک هزار و 200 میلیاردی پیش‌بینی شده برای بهسازی 210 کیلومتری آزادراه زنجان به قزوین را نیازمند زمان چند ساله دانست و ادامه داد: ما قول اصلاح آسفالت این این مسیر را که برای مردم آزار دهنده شده را به مردم داده‌ایم و انجام می‌دهیم.

قزوینیان با بیان اینکه کم کاری یکساله در اصلاح آسفالت را موجب تصاعدی شدن خرابی‌ها برای سال‌های آینده دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه آسفالت تولیدی در کارخانه و همچنین در زمان اجرا کنترل می‌شود، کیفیت آسفالت‌ریزی تحت کنترل قرار دارد و مشکلی ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه امکان لکه‌گیری و ریختن لایه‌های نهایی به صورت همزمان وجود ندارد، افزود: در این موارد ابتدا لکه‌گیری و سپس با تامین اعتبار روکش هم انجام می‌شود که معنی آن خراب بودن آسفالت نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آزادراه زنجان به تبریز در اختیار شرکت آزادراهی قرار دارد و در حال پیگیری برای عملی شدن مصوبه سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی هستیم، ادامه داد: واگذاری این آزادراه از بخش خصوصی به دولتی پیشرفت خوبی داشته، ولی به دلیل ایراد خزانه‌داری کل فعلا نهایی نشده و این موضوع در وزارتخانه هم پیگیری می‌شود.

قزوینیان تاکید کرد: تا وقتی آزادراهی در اختیار راهداری نباشد به صورت عملی اجازه هزینه نداریم، ولی در حال حاضر به دلیل متولی بودن راهداری در نگهداری موضعی این آزادراه، با هزینه‌های کم، نسبت به نگهداری تابستانی اقداماتی در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه شرکت آزادراهی به تعهدات خود در حوزه نگهداری عمل نکرده است، افزود: پیگیر واگذاری این آزادراه هستیم تا مشکلات حل شود.

وی تضامین لکه‌گیری آسفالت آزادراه زنجان به قزوین در بخش لکه‌گیری را دو ساله و بهسازی کامل را پنج ساله اعلام کرد.

قزوینیان از تامین اعتبار 100 میلیارد تومانی از منابع ایمیدرو برای بهسازی محور زنجان به قره‌بوته خبر داد و گفت: مذاکرات اولیه این تامین اعتبار انجام شده و در این بخش در حد توان کار انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از برنامه‌ریزی برای افزایش دو برابر انجام کار در بخش راه روستایی خبر داد و گفت: قول تامین این منابع اعتباری در سفرهای مسؤولان کشوری داده شده است، هر چند این اقدامات به منزله نبودن مشکل نیست.

وی از اجازه ورود 2 هزار و 700 دستگاه‌ ماشین‌آلات راهداری بر اساس بودجه به سازمان راهداری خبر داد و گفت: در صورت اجرای این مصوبه، سهم استان قابل توجه خواهد بود.

پایان پیام/73004

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه