شمش طلا و پروفیل بیشترین میزان تولیدات کردستان است

مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد: بیشترین میزان تولیدات واحدهای صنعتی استان، شمش طلا تا پروفیل یوپی وی سی است.

 به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، بختیار خلیقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: یک هزار و 27 واحد صنعتی با اشتغال اسمی 19 هزار و 834 نفر در استان وجود دارد.

وی افزود: 666 واحد از واحدهای صنعتی در استان فعال، 199 واحد نیمه فعال و 162 مورد از این تعداد راکد هستند.

مدیرکل صمت استان کردستان اضافه کرد: بیشترین میزان تولیدات واحدهای صنعتی استان، شمش طلا تا پروفیل یوپی وی سی است.

خلیقی خاطرنشان کرد: شرکت برسیم لعل اسدآباد از پروژه‌هایی است که امسال طرح توسعه‌ای آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تقویت و حمایت از صنایع کوچک، توسعه صنایع صادرات محور، پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران، ایجاد اشتغال مستقیم برای حداقل 6 هزار و 100 نفر و جلوگیری از خام‌فروشی از اهداف صنعت، معدن و تجارت کردستان است.

وی به مشکلات و چالش‌های بخش صنعت در استان گریزی زد و گفت: عدم تامین منابع مالی ارزی و ریالی مورد نیاز تکمیل و اجرای طرح‌های صنعتی بخصوص طرح‌های مهم و پیشران، اتمام زمین در تعدادی از شهرک‌های صنعتی استان و عدم امکان پاسخگویی به درخواست متقاضیان زمین، ضعف زیرساخت‌های از مشکلات این بخش است.

به گفته وی، عدم تناسب اعتبارات تخصصی در تامین منابع مالی مشاغل خانگی، عدم تناسب اعتبارات تخصصی با نیاز واقعی بخش صنعت و عدم همکاری مورد انتظار بانک‌های عامل در تامین تسهیلات مورد نیاز اجرای طرح‌های مهم و پیشران از مشکلات طرح‌های بخش صنت در استان کردستان است که انتظار می‌رود تمهیدات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

وی اذعان کرد: 2 هزار و 724 میلیارد تومان تخصیص استان از سال 1392 تا 1401 میزان از وصول حقوق دولتی به استان بوده است.

وی به آمار اشتغال در 1401 هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته با ایجاد 10 هزار و 12 فرصت شغلی بیش از 100 درصد تحقق عملکردی در استان داشتیم.

وی از برنامه‌ریزی برای تقویت و حمایت از صنایع کوچک، تکمیل و راه‌اندازی و اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، صدور جوازهای تاسیس و توسعه صنعتی به عنوان محورها و اهداف برنامه ریزی شده در راستای رشد تولید بخش صنعت در استان نام برد و گفت: جلوگیری از خام‌فروشی، احیا و فعال‌سازی معاددن غیرفعال؛ افزایش بهره‌وری در معادن استان و...از اهداف و برنامه‌های سازمان صمت در بخش معادن در استان است.

رییس سازمان صمت استان کردستان ساماندهی بازارچه‌های غیررسمی، ایجاد توسعه مشاغل، صدور پروانه کسب و کار و...را از دیگر برنامه‌های سازمان صمت در سال جاری بیان کرد و گفت: در راستای رشد تولید از طریق فناوری صدور پروانه تحقق و توسعه برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و ...در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین به محورهای برنامه ریزی شده جهت مهار تورم و مدیریت بازار هم گریزی زد و گفت: اجرای بازرسی هدفمند در سطح بازار، افزایش پرونده متشکله بازرسی‌های انجام شده، افزایش گشت مشترک نظارت بر عرضه از برنامه‌های در دستور کار در این بخش در استان خواهد بود.

خلیقی از رشد 5 درصدی در حوزه بازرسی از سطح بازار در سطح استان خبر داد و گفت: افزایش 5 درصدی پرونده‌های متشکله، بازرسی های سطح بازار و کشف کالاهای قاچاق طی سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه در استان ثبت شده است.

انتهای پیام/2330/71

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه