دین محدوده آزادی را برای سلامت جامعه مشخص کرده است

امام جمعه موقت همدان گفت: آزادی مطلق در زندگی انسان‌ها وجود ندارد، آزادی محدوده‌ای دارد که دین برای سلامت روانی جامعه آن را مشخص کرده است.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در همدان با بیان اینکه رعایت حجاب یکی از مسائل مذهبی، طبیعی، فکری و عمومی است اظهار کرد: خداوند متعال برای تمام موجودات عالم پوششی قرار داده و انسان نیز از این امر مستثنی نیست منتها پوشش انسان مقررات و ضوابط خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه زن و مرد هر دو باید پوشش داشته باشند و حجاب فقط برای خانم‌ها نیست عنوان کرد: اصل پوشش در نظام آفرینش عمومی است و همه موجودات پوششی دارند بنابراین نباید موجودات عالم هستی که انسان نیز جزو آنهاست، کاری کنند که این پوشش زیر سوال برود.

امام جمعه موقت همدان ضمن تاکید بر اینکه انسان باید پوششی که خداوند حد و مرز آن را مشخص کرده رعایت کند گفت: حجاب زنان و مردان برای حفظ عفت در جامعه است، زیرا عدم توجه به آن موجب هرج و مرج در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب انسان را از لغزش‌ها و آسیب‌ها در امان می‌دارد عنوان کرد: هیچ دینی به اندازه اسلام آزادی را برای افراد مقرر نکرده، اما باید انسان‌ حد و حدود آن را برای سلامی روحی خود و روانی جامعه حفظ کند.

فاضلیان با تاکید بر اینکه آزادی مطلق محال است و در نظام و زندگی بشر هم وجود ندارد گفت: هر سیستمی برای آزادی محدوده‌ای دارد که باید رعایت شود.

وی با اشاره به دیدگاه امام(ره) نسبت به حجاب آن را منطبق با نگاه خدا و اهل بیت‌(ع) دانست و عنوان کرد: امروز برخی از آزادی، تفسیر هرج و مرج و ولنگاری می‌کنند در حالی که این روند حقیقت تعالی بشریت را زیر سوال می‌برد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه