اقدامات گسترده برای کاهش اثرات کم آبی در تابستان

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به اینکه در تابستان پیش رو در ۲۰۰ شهر و روستای استان خطر بروز تنش آبی وجود دارد، از اقدامات گسترده ی شرکت آبفا فارس برای گذر از بحران احتمالی کم آبی در این شهرها و روستاها خبر داد و گفت: در تابستان آتی قطعی آب برنامه ریزی شده نداریم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شیراز، علی جان صادق پور با اشاره به احتمال بروز تنش آبی در بیش از ۲۰۰ شهر و روستای استان فارس در فصل تابستان، گفت: به منظور گذر از بحران کم آبی و رفع تنش آبی در شهر ها و روستاهای استان در تابستان سال جاری، برنامه های کاملی تدوین گردیده که اغلب برنامه ها اجرا شده است. 

وی افزود: در همین راستا و پیش از هر چیز ، تدوین برنامه های فرهنگی و مدیریت مصرف را در دستور کار قرار داده ایم. در گام بعدی جلوگیری از هدر رفت آب مورد نظر بوده است که در همین راستا، قطع انشعابات غیر مجاز، تعمیر کنتور های خراب، استاندارد سازی انشعابات آب، اصلاح بیش از ۹۰ کیلومتر از شبکه های توزیع ، کاهش زمان رفع اتفاقات و تعمیر مخازن ذخیره از مهمترین فعالیت های ما بوده است.

صادق پور گفت: اولویت بعدی استفاده از منابع جدید یا جایگزین مانند پساب فاضلاب جهت صنایع و آبیاری فضاهای سبز شهری و روستایی، شیرین سازی آب های شور با استفاده از آب شیرین کن ها، آبرسانی سیار و ... می باشد. وی در بیان گام های بعدی اقدامات انجام شده نیز گفت: در بخش دیگری از فعالیت هایمان اتمام پروژه های نیمه تمام آبرسانی در دستور کار ما بوده است که در این راستا اقدامات موثری صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس در تشریح اهم اقدامات ساختاری و فنی - مهندسی این شرکت در شهرها و روستاهای استان نیز بیان داشت: حفر و کف شکنی ۳۸ حلقه چاه، مهندسی مجدد و تجهیز ۳۳ حلقه چاه ، احداث ۸۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره، اجرای بیش از ۱۳۴ کیلومتر خط انتقال، توسعه ی بیش از ۱۴۰ کیلومتر و اصلاح و بازسازی ۹۰ میلومتر از شبکه ی توزیع آب شرب در شهرها و روستاهای استان از جمله اقدامات پیشگیرانه ی ما برای مقابله با کم آبی در تابستان آتی می باشد.

صادق پور در بیان اینکه آیا در تابستان آتی قطعی آب را در برنامه دارید، بیان داشت: بی تردید قطعی آب برنامه ریزی شده نخواهیم داشت اما امکان دارد در اثر از بین رفتن منابع آب یا بروز اتفاقات خاص آب به صورت غیر مترقبه قطعی آب پیش آید که اجتناب ناپذیر است. وی در پایان از احتمال بروز تنش آبی در مناطقی از جنوب، غرب و مرکز استان خبر داد و خواهان مشارکت جدی و موثر مردم و مسئولین برای گذر مطلوب از کم آبی احتمالی شد.

پایان پیام/خ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه