دبیر کمیته فرهنگی توسعه محلات کم برخوردار کشور: ۲ هزار محله در کشور کم‌برخوردار هستند

دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه محلات کم برخوردار کشور گفت: ۲ هزار و ۲۰ محله در سطح کشور داریم که کم برخوردار هستند و شاخص‌های اجتماعی این محلات زیر سطح استاندارد است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بجنورد، عصر امروز، میلاد اقدمی، دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه محلات کم برخوردار کشور در کارگروه فرهنگی محلات کم برخوردار خراسان شمالی بیان اینکه طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار حدود ۲ سال است که شروع به کار کرده است، اظهار کرد: این طرح با اولویت آمارگیری و شناسایی دقیق مشکلات و معضلات محلات در حال فعالیت است.

وی با تاکید بر اینکه در طرح ۲۰۲۰ در واقع  ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کل کشور تحت پوشش قرار می‌گیرند، ادامه داد: ۲ هزار و ۲۰ محله در سطح کشور داریم که کم برخوردار هستند و شاخص‌های اجتماعی این محلات زیر سطح استاندارد است.

دبیر کمیته فرهنگی طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور گفت: در این طرح هر کوچه یک نماینده که زیر ۳۰ سال است به عنوان شهردار کوچه معرفی می‌شود و این شهرداران در بین خودشان یک نفر را به عنوان مسئول پهنه معرفی می‌کنند و خود این مسئول پهنه نیز یک نفر نماینده را انتخاب می‌کند که نمایندگان با هدایت و دقت کمک می‌کنند تا برنامه‌ریزی و هدایت مالی منابع به خانواده‌های نیازمند اختصاص یابد.

پایان پیام/آ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه