وجه خرید تضمینی گندم به عنوان بدهی از حساب کشاورزان برداشت نمی‌شود

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: هیچ شعبه‌ای از بانک کشاورزی حق برداشت بدهی از محل واریز وجه خرید تضمینی گندم را ندارد.

 به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، اسماعیل حیدری مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در اولین جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی گندم در سال جاری که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بودجه خرید گندم از چهار محل تامین می‌شود و امسال قرار بوده ۱۵ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم به حساب بانک کشاورزی واریز شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کردستان جزو آخرین استان‌های کشور در برداشت گندم است، لذا پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم که امسال تاخیری در پرداخت بهای خرید این محصول به حساب کشاورزان ایجاد نشود.

حیدری افزود: هیچ شعبه‌ای در استان کردستان حق برداشت بدهی از محل واریز وجه خرید تضمینی گندم را ندارد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: در صورتیکه مراکز خرید فایل‌های گندم خریداری شده را سریعا ثبت کنند، سرعت پرداخت‌ها هم افزایش می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه بانک کشاورزی همچون سال گذشته پای کار است و تمام تلاش این است که رضایتمندی خاصی صورت گیرد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: برای تامین عاملان تشخیص و ذیحساب مراکز خرید استان طی فراخوانی اقدام به دعوت از همکاران کردیم.

جمال صالحی تاکید کرد: بیمه حوادث طبیعی و غیرطبیعی جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد:  افرادی که انبار آنها در سامانه جامع انبارها ثبت نشده باشد و شرایط نگهداری گندم را ندارند به عنوان تخلف بهداشتی محسوب می‌شود و در صورت شناسایی با آنها برخورد خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی کردستان هم در این جلسه گفت: به طور میانگین حدود ۵۰ درصد گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان توسط شبکه تعاون روستایی استان خریداری می‌شود.

کوشکی افزود: در حال حاضر شبکه تعاون روستایی استان ۵۵ مرکز و چهار باب سیلو دارد و چهار باب دیگر هم در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای خرید گندم در شبکه تعاون روستایی در استان وجود دارد، عنوان کرد: ظرفیت انباری شبکه تعاون روستایی استان ۱۰۰ هزار تن، ظرفیت سیلویی آن ۷۰ هزار تن و فضای باز هم ۳۰۰ هزار تن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: انتظار داریم کرایه حمل بار کامیون‌داران به موقع پرداخت شود.

فرزاد حسنی افزود: صدور بارنامه برای جابه‌جایی گندم بین مراکز خرید و مراکز اصلی جابه‌جایی گندم مزایای مناسبی دارد که تامین سوخت و بیمه محصولات از جمله آنهاست.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه