۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان طعمه حریق شد

استاندار لرستان گفت: ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان طی چند روز اخیر دچار حریق شده است، با این آتش سوزی‌ها نه تنها سرمایه خانواده‌ها را از بین برده، بلکه آسیب جدی به بخش کشاورزی استان نیز وارد شده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از خرم‌آباد، فرهاد زیویار غروب امروز در جلسه مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه بارش‌های مناسب در پاییز، زمستان و ماه‌های ابتدایی بهار سال جاری، پوشش گیاهی مناسب در عرصه‌های طبیعی لرستان و گرم شدن هوا، ضریب خطر آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: در زمان وقوع بحران باید از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان طی چند روز اخیر دچار حریق شده است، با این آتش‌سوزی‌ها نه تنها سرمایه خانواده‌ها را از بین برده، بلکه آسیب جدی به بخش کشاورزی استان نیز وارد شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ممکن است آتش سوزی استان را طی ۴۰ تا ۵۰ روز آینده تهدید کند، تاکید کرد: باید نسبت به جنگل‌ها، مراتع و مزارع احساس مسوولیت کرد.

زیویار اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی،‌ آموزش و شناسایی نقاط بحرانی را در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در مزارع و عرصه‌های منابع طبیعی موثر دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشوری و لشکری استان با امکاناتی که در اختیار دارند، موظف هستند، در این زمینه کمک کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در اسرع وقت کشاورزان نسبت به برداشت محصولات خود با قید فوریت اقدام کنند، تأکید کرد: نکته دیگر بیمه محصولات کشاورزی است، به کشاورزان لرستانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند، غرامت پرداخت می‌شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های استان باید امکانات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند، گفت: با توجه به اینکه مقرر شده ماشین‌آلات آتش‌نشانی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی از مناطق سردسیر استان به مناطق گرمسیر استان منتقل شوند، بی‌توجهی و کم‌توجهی در این زمینه قابل پذیرش نیست.

زیویار خاطرنشان کرد: هر کدام از ماشین آلاتی که در شهرهای مورد نظر استقرار پیدا کرده‌اند، بدون نظر فرماندار نباید از منطقه خارج شوند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه