شهرداری تبریز

همزمان با عید غدیرخم؛ صفه جنوبی مقبره‌الشعرا به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری کلانشهر تبریز از افتتاح و بهره‌برداری از صفه جنوبی مجموعه فرهنگی و گردشگری مقبره‌الشعرا همزمان با عید سعید غدیرخم خبر داد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تبریز ، حسین منیری‌فر اظهار کرد: همزمان با اجرای صفه جنوبی  مقبره‌الشعرا، پارک مقبره‌الشعرا با 5 هزار مترمربع مساحت و سنگفرش معابر پیرامون این مجموعه به مساحت 12 هزار مترمربع و با اعتبار 210 میلیارد ریال  در دست اجرا است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه کفسازی صفه جنوبی مقبره‌الشعرا افزود: پروژه کفسازی صفه جنوبی مقبره‌الشعرا با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست تکمیل بوده و همزمان با عید بزرگ غدیرخم به به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به مشخصات پروژه کفسازی صفه جنوبی مقبره‌الشعرا اعلام کرد: این پروژه با 2500 مترمربع مساحت و 40 میلیارد تومان هزینه در دست تکمیل بوده و با اجرای آن خطر سازه‌ای مقبره‌الشعرا رفع و ورود گردشگران به داخل مجموعه نیز تسهیل می‌یابد.

منیری‌فر اضافه کرد: اشعار استاد شهریار نیز در ورودی این مجموعه به صورت کاشی‌کاری نصب می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از صفه شمالی مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا خاطرنشان کرد: ضلع شمالی این مجموعه شهریور سال گذشته با  هشت هزار مترمربع مساحت  و با هزینه 25 میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده بود که با بهره برداری از صفه جنوبی و همچنین پارک و سنگفرش محوطه، شاهد استقبال گردشگران از مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرا خواهیم بود.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه