نقدی: یک نفر درگیری لفظی داشت، کل موی تای را تعلیق کردند!

رئیس انجمن موی تای ایران گفت: پس از درگیری لفظی یکی از ورزشکاران ما با مسوولان برگزاری مسابقات، آنها با سیاسی کاری کل تیم ما را تعلیق کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در شرایطی که تیم های موی تای ایران در بخش مردان و بانوان ایران با ۱۸ نماینده در فستیوال WBC تایلند حضور پیدا کرده اند که این اعزام با مجوز سرپرست جدید فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی  راهی تایلند شده است. متاسفانه پس از درگیری لفظی برخی از اعضا تیم مردان با مسوولان برگزاری مسابقات بر سر مراسم وزن کشی، در نهایت مسوولان برگزاری این فستیوال تصمیم گرفتند به طور کامل تیم موی تای ایران با ۱۸ ورزشکار را از گردونه رقابت ها کنار بگذارندو موی تای ایران در یک اتفاق عجیب از حضور در مسابقات تعلیق شود!

فرید نقدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در پاسخ به این سوال که در مراسم وزن کشی این رقابت ها چه اتفاقاتی رخ داده که باعث تعلیق موی تای ایران در فستیوال جهانی تایلند، شده است،گفت: دقیقا روز وزن کشی مسابقات، برای علی تکلو از قهرمانان نامدار موی تای کشورمان یک مشکلی پیش آمد؛ مبنی بر اینکه این ورزشکار یک و نیم کیلوگرم وزن اضافه داشته، اما با توجه به اینکه دو ساعت زمان مراسم وزن کشی بوده، نماینده کشورمان در این زمان باقی مانده از فرصت استفاده کرد و در نهایت موفق شد وزن خود را کم کند و در نهایت نام او نیز در جدول مسابقات ثبت شد، اما ظاهرا دخالت یک فردی که همه او را میشناسند، باعث شد که اسم علی تکلو از لیست مسابقات حذف شود.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل حذف نام تکلو از جدول مسابقات را آیا پیگیری کردید یا خیر،گفت: جلال معتمدی سرمربی تیم موی تای ایران بلافصله به این موضوع اعتراض میکند و این اعتراض باعث جدال لفظی علی تکلو و سرمربی تیم با مسوولان برگزاری مسابقات می شود و این درگیری لفظی در نهایت باعث حذف کل تیم ایران از گردونه مسابقات شد! ما به این موضوع به شدت اعتراض کردیم که اگر خطایی صورت گرفته باید با یک شخص برخورد شود نه اینکه کل تیم ایران از حضور در این مسابقات تعلق شود، اما گوش کسی بدهکار نبود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بدنبال مذاکره هستیم تا شاید این مشکل حل شود، چرا که اعزام این تیم هزینه زیادی داشته است و از بین ۱۸ ورزشکار اعزامی ۱۴ نفر به مدال رسیده اند و باید در فینال مسابقات حضور داشته باشند، اما این تعلیق کار ما را خراب کرده است!ما پدیده مسابقات شدیم اما این رفتارها سیاسی بازی است. به هرحال یک نفر درگیری لفظی داشته اما کل تیم را تعلیق کردند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجید زارعیان سرپرست فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی از این موضوع با خبر است یا خیر گفت: تمام ۱۸ ورزشکار اعزامی به این رقابت ها با مجوز شورای برون مرزی بوده است. ما موضوع تعلیق را به سرپرست فدراسیون اطلاع دادیم. تیم ما تعلیق شده است و هیچ راه برگشتی به گردونه مسابقات وجود ندارد اما بازهم تلاش میکنیم تا مذاکرات مثبتی داشته باشیم.

رئیس انجمن موی تای ایران در پاسخ به این سوال که آیا این رقابت ها در چارچوب مسابقات قهرمانی جهان برگزار میشود یا یک فستیوال جهانی است گفت: کشور تایلند این رقابت ها را تحت عنوان فستیوال جهانی یعنی قهرمانی جهان برگزار کرده است و این رقابت ها با حضور ۶۰ کشور برگزار میشود.

نقدی در واکنش به این سوال که آیا موی تایی که زیر نظر شما فعالیت میکند رسمی است یا اینکه موی تایی که زیر نظر جواد نصیری هدایت میشود، مورد تایید فدراسیون جهانی است، گفت: از ابتدای کار؛ موی تای یک انجمن بوده است، از زمانی که عبادتی، جواد نصیری و ... در موی تای بودند.

جواد نصیری در یک مقطع اعلام کرد که ما از موی تای جدا شده ایم و یک فدراسیون خصوصی تشکیل داده ایم اما وزارت ورزش این فدراسیون خصوصی را تایید نکرد و در واقع این فدراسیون از بدنه ورزش جدا شده است! همان انجمن که مسوولیت آن با نصیری بود، وزارت ورزش به فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی فرستاد و مسولیت آن برعهده بنده است. البته مسابقات ما زیر نظر سازمان WBC  است و زیر نظر مجموعه  (lFMA )فدراسیون جهانی موی تای نیستیم. نصیری با سازمان lFMA کار میکند و این سازمان بسیار معتبر است اما در ایران او را به رسمیت نمیشناسند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه