نماینده مجلس: مردم با مشارکت در انتخابات مسیر آینده کشور را مشخص می‌کنند

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: انتخابات یک رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی است. مردم با مشارکت در انتخابات مسیر سرنوشت زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود را رقم می‌زنند.

اقبال شاکری نماینده تهران، اسلامشهر، ری و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد با اشاره به اهمیت حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات و تأکید مقام معظم رهبری به این مهم، گفت: یکی از مردم سالارترین نظام‌های جهانی، نظام جمهوری اسلامی ایران است. به دلیل اهمیت این موضوع در همان آغاز نظام، قانون اساسی برای نشان دادن مردم سالاری دینی تصویب شد.

وی افزود: اگر تمام انقلاب‌های دنیا را مطالعه کنید برخی سالیان سال از انقلابشان گذشته ولی هنوز قانونی تصویب نکردند و  گاهی متوجه می‌شویم همان گروه پیروز تا سالیان سال حکمرانی می‌کردند. در کشور ما، الحمدالله به همت مردم و رهبری حضرت امام( ره ) قانون اساسی چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همان سالهای اول تصویب شد که نشان از مردمی بودن این انقلاب اسلامی است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تصریح کرد: نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران اولین نظام در بین کشورها برای ارائه انتخابات بود ما هر سال بعد از تصویب قانون اساسی در کشور  برگزاری انتخابات در کشور را داشتیم  به گونه‌ای که رسانه‌های جهانی حتی رسانه‌های معاند نیز در این موضوع که نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالارانه‌ترین کشور در دنیاست هیچگونه حرفی ندارند و آن را تأیید می‌کنند.

شاکری با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد: انتخابات یک رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی است. مردم با مشارکت در انتخابات مسیر سرنوشت زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود را رقم می‌زنند.

وی ادامه داد: سرنوشت کشور از انتخابات مجلس خبرگان ، مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تأثیر پذیر بوده است. در زندگی شهری و روستایی نیز انتخابات تأثیر می‌گذارد. در تهران در موضوع انتخابات نیز یک گام فراتر برداشتیم؛  برگزاری انتخابات در محله‌ها به صورت شورا یاری به گونه‌ای که مردم برای زندگی محلی خود نیز حق انتخاب داشته باشند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس،  یادآورشد: در برنامه هفتم توسعه کشور نیز پیشنهادی با محوریت اینکه تهران و کلان‌شهر‌ها شورا یاری محلات را داشته باشند ارائه شد.  این موارد نشان دهنده این است که استفاده از این ظرفیت قانونی یعنی حضور حداکثری مردم در انتخابات یکی از مسائل بسیار مهم کشور است که همیشه مردم ما به خوبی در صحنه‌های عرصه‌های انتخاباتی مختلف نشان دادند.

شاکری عنوان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر انتخابات نمایندگان اصلح برای تعیین سرنوشت کشور خود، حامل پیامی به تمام دنیاست، حضور پر شور مردم نمادی از ابراز وجود است. امروز تمام  رسانه‌های دنیا کار و زندگی خود را رها کردند و به موضوعات ایران مشغول شدند لذا این مشارکت حداکثری پیام ادامه مسیر انقلاب اسلامی در نظام مردم سالاری دینی را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مردم اینبار هم با حضور حداکثری در انتخابات پیام اقتدار ایران قوی  را ان‌شاءالله مجددبه جهانیان نشان خواهند داد، گفت:  تمام جریانات، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی نه تنها خود باید به صورت حداکثری در انتخابات شرکت کنند بلکه باید مردم را به مشارکت فراگیر در انتخابات تشویق کنند چرا که حیات سیاسی خودشان نیز به انتخابات کشور بستگی دارد. هر گروهی به هر دلیلی خود را از حضور در انتخابات و برنامه‌هایش کنار بکشد مرگ سیاسی خود را رقم زده است و در تضاد قرار گرفته است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس،عنوان کرد: حضور گروه‌ها و سلایق گوناگون سبب کار آمدی بیشتر مجلس خواهد شد. طبق فرمایشات حضرت آقا انتخابات رقابت گروه‌های سیاسی است. نمایندگان محوریت کارهای خود را به مردم ارائه و خود را در معرض آرای مردم قرار دهند، هیچ ترسی از انتخاب و رای آوردن نداشته باشند همگی باید با برنامه مرتبط به خود در این انتخابات مشارکت کنیم.

شاکری ادامه داد: ارائه برنامه با سلایق مختلف در بستر نظام جمهوری اسلامی ایران امر پسندیده‌ای است که می‌تواند مشارکت حداکثری مردم را تقویت کند. این افراد هر چقدر با برنامه‌ریزی، برنامه محوری حرکت  داشته باشند برای کشور مفید‌تر خواهند بود. افراد به عنوان یک جریان سیاسی قوی  نه تنها فقط برای مشارکت حداکثری در انتخابات بلکه همیشه باید فعالیت داشته باشند به نظر من اگر یک گروه سیاسی برنامه خود را به مردم نشان و ثابت کند مورد استقبال بیشتر مردم قرار خواهد گرفت.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به اینکه دشمنان و شبکه‌های معاند تلاش دارند که شور حال انتخابات کشور ما را کمرنگ کنند، گفت: دشمنان و رسانه‌های آنان از لبخند بر روی لبان مردم، موفقیت‌های کشور ایران و ملتش ناراحت هستند. دشمنان چشم دیدن اینکه یک نظام دینی قادر شده کارآمدی خود را به جهانیان نشان دهد را ندارند. دشمنان کلاً دنبال این هستند که از هرگونه رفتار مستقلانه مبتنی بر ایدیولوژی دینی و الهی جلوگیری کنند.

شاکری اظهار کرد:  دشمنان، تفکر سیاسی حاکم بر غرب که اساس خانواده و اخیراً اساس انسانیت را هم بر هم زده؛ دنبال می‌کنند، آنها جریانات ضد بشری  را در فرهنگ خود در حال ترویج دارند که حتی اصالت و موجودیت تولد انسان را هم زیر سؤال می‌برد. دشمنان به قهقهرا رسیدند و از موفقیت ایران با مبانی دینی ناراحت هستند و از این ناراحتی به مرگ خواهند رسید پیروزی بیشتر کشور ایران و ملت همیشه در صحنه باعث نابودی این دشمنان خواهد شد.

وی با قاطعیت تأکید کرد: مثلث برمودای طوفان الاقصی، حزب‌الله و خنجر یمنی،  رژیم صهیونسیتی را در خود حل خواهدکرد.
نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به فعالیت خوب صدا و سیما در مورد اهمیت به مشارکت حداکثری، گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،  فرصت خوبی را برای همه کاندیدای انتخاباتی در خصوص ارائه برنامه‌های خود قرار داده است.  کاندیدا در این برنامه‌ها حتی قادر به  مناظره با یکدیگر هستند. این فعالیت‌ها به عمیق‌تر و پربار‌تر شدن انتخابات می‌انجامد و باید ادامه‌دار باشد.

شاکری با بیان اینکه نمایندگان اولویت‌های خود را با مردم در میان بگذارند، خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقابل حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی دارای مسئولیت بیشتری خواهند شد. این نمایندگان ادامه مسیر خود را برای مردم عنوان کنند که در دوره بعد چه نوع فعالیت‌هایی را ادامه خواهند داد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه