لغو روادید یک‌ طرفه با 28 کشور

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: دولت تصمیم گرفت که روادید با 28 کشور به صورت یک طرفه لغو شود و این تصمیم از 15 بهمن اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گردشگری آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که صبح امروز دوشنبه 23 بهمن 1402 در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: مهمترین و اولین کاری که دولت در ابتدای فعالیت خود در حوزه گردشگری انجام داد، آغاز صدور روادید گردشگری بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا ۲۰ ماهی صادر نمی‌شد و نگاه‌های انقباضی اجازه این کار را نمی‌داد اما با پشتیبانی رئیس جمهور، صدور روادید گردشگری انجام شد.

وی گفت: از آنجا که گردشگری حوزه‌ای پیشران است اگر حال  خوبی داشته باشد، حال همه بخش‌های دیگر را هم خوب می‌کند و آسیب‌های زیادی را برطرف خواهد کرد. 

ضرغامی ادامه داد: در هفته‌های اخیر تصمیم مهمی در دولت گرفته شد و آن هم لغو روادید یک طرفه گردشگری با ۲۸ کشور بودکه از ۱۵ بهمن ماه این تصمیم اجرایی شد. این موضوع بسیار مهمی است که با درایت و شجاعت رئیس جمهور انجام شده است. امروز بیش از ۵۰ درصد جمعیت دنیا می‌توانند بدون اخذ ویزا و تنها با خرید یک بلیت از ایران و جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنند. درهای ایران به روی جهان باز شده است و شرایطی فراهم شده که بیش از ۵۰ درصد مردم دنیا به ایران بیایند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری افزود: من از ۲۰۱ شهر و پروژه‌های در حال اجرا در آن‌ها بازدید کرده‌ام، برای ۵۰ پروژه گردشگری در کشور رفع مانع شده است. در این پروژه‌ها حدود ۴۰۰ همت سرمایه گذاری شده است و امید داریم تا پایان دوره اول ریاست جمهوری بیش از ۱۰۰ همت پروژه گردشگری افتتاح شود؛ بخشی از آن پروژه‌ها هتل‌های پنج ستاره هستند.

ضرغامی همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: معاون اول رئیس جمهور می‌تواند مسؤولیت مشخصی در حل و فصل مسائل گردشگری که بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد را به عهده بگیرد.

وی گفت: فعالان گردشگری نیازمند یک توجه کوچک هستند تا اتفاقات بزرگ را رقم بزنند. ارقامی که توقع داریم در حوزه گردشگری تخصیص پیدا کند خیلی پایین‌تر از رقم‌هایی است که در جاهای دیگر هزینه می‌شود. در حوزه گردشگری رقم‌های کوچک گشایش‌های بسیاری را ایجاد می‌کند و ما می‌خواهیم به این حوزه نیز توجه شود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه