دانشجویان گیلانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با اشاره به اعزام نخستین کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی به مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان، در قالب ۱۲ کاروان و نزدیک به ۷۰ دستگاه اتوبوس در سه بازه زمانی ۲۳ تا ۲۷ بهمن و ۲۸ تا دوم اسفند و همچنین ۱۴ تا ۱۸ اسفند به مدت پنج روز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، اکبر محمدی‌پور رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان امروز در حاشیه اعزام نخستین کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اظهار کرد: این سازمان جهت ارتقا روحیه معنوی و همگرایی فکری دانشجویان با راه و روش شهدا و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب در نظر دارد بالغ بر سه هزار دانشجوی پسر و دختر را به این مناطق اعزام کند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از دانشجویان سفر اولی هستند، افزود: کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان، در قالب ۱۲ کاروان و نزدیک به ۷۰ دستگاه اتوبوس در سه بازه زمانی ۲۳ تا ۲۷ بهمن و ۲۸ تا دوم اسفند و همچنین ۱۴ تا ۱۸ اسفند به مدت پنج روز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کند. 

به گفته رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان، دانشجویان در این سفر معنوی از یادمان‌های دوکوهه، فکه، کانال کمیل، هویزه، چذابه، اروند کنار، معراج شهدا، شلمچه و همچنین چند یادمان ویژه بسیج دانشجویی از جمله شهید باقری بازدید می‌کنند.

محمدی‌پور با بیان اینکه طبق برنامه از پیش تعیین شده در بازه اول، تعداد ۴۵۰ نفر از دانشجویان به تفکیک ۲۶۰ دانشجوی دختر و ۱۹۰ دانشجوی پسر دانشگاه‌های آزاد اسلامی رشت، دانشگاه پیام نور رشت به همراه دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی شرق استان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای چمران و دانشگاه معین رشت اعزام خواهند شد، تصریح کرد: در بازه دومین اعزام، دانشگاه‌های آزاد اسلامی رودبار، دانشگاه آزاد اسلامی تالش و آستارا به همراه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی منجیل و تالش و آستارا و دانشگاه فرهنگیان اعزام خواهند شد. 

به گفته وی، در بازه سوم، دانشگاه‌های آزاد اسلامی صومعه سرا و آزاد فومن و دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی صومعه سرا و ماسال و دانشگاه فنی تربیت دبیر صومعه سرا به همراه دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی اعزام می‌شوند.

 رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با برشمردن اهداف این سفر معنوی بیان کرد: از اهداف اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب علاوه بر ارتقا روحیه معنوی دانشجویان آشنایی دانشجویان به سیره و روش زندگی شهدا و همچنین ترویج آن در حاد جامعه مخصوصا دانشگاه‌ها باشیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه