کاهش ۱۳.۵ درصدی متوفیان تصادفات جاده‌ای در زنجان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از کاهش ۱۳.۵ درصدی تلفات تصادفات برون شهری و روستایی در استان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زنجان، اعظم محمدی، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۳.۵ درصدی تلفات تصادفات رانندگی برون شهری و روستایی نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان روی داده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد تلفات جاده‌ای استان در حوزه برون شهری ۱۳ درصد و در بخش روستایی ۱۶.۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع تلفات رانندگی ۱۸۶ نفر در تصادفات رانندگی برون شهری و ۲۵ نفر در مسیرهای روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

محمدی با بیان اینکه توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی بیشترین عامل تصادفات در آزادراه‌ها، سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بیشترین عامل حوادث در جاده‌های اصلی و فرعی در استان را به خود اختصاص داده است، گفت: علاوه بر اقدامات در زمینه ایمنی راه و خودرو، فرهنگ‌سازی از طرق مختلف به‌ویژه رسانه ملی و فضای مجازی، یقینا تاثیرات مثبتی در رعایت قوانین رانندگی و کاهش تصادفات خواهد داشت.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به این که حتی وجود یک فوتی در تصادفات هم تاثربرانگیز است، ادامه داد: بنا بر آخرین آمار منتشر شده پزشکی قانونی که مربوط به آمار ۹ماهه سال ۱۴۰۲ است، استان زنجان در رتبه دوم کشوری در کاهش تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: اقداماتی از قبیل ممیزی راه‌ها، برگزاری جلسات تحلیل تخصصی تصادفات جاده‌ای در شهرستان‌ها با اولویت نقاط دارای افزایش تصادفات و ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر با اقدامات آموزشی و توزیع اقلام به صورت هدفمند نقش موثری در کاهش داشته است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه