فراخوان «طراحی تمبر یادبود تقارن نوروز ۱۴۰۳با ماه رمضان»

اداره کل پست استان البرز در راستای طراحی تمبر یادبود تقارن نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان فراخوان داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرج، اداره کل پست استان البرز، طی اطلاعیه ای به منطور اعلام فراخوان «طراحی تمبر یادبود تقارن نوروز ۱۴۰۳با ماه رمضان»، پیامی صادر کرد که به شرح ذیل است؛

نظر به ثبت جهانی «مراسم فرهنگی- اجتماعی افطار» به نام کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه و ازبکستان به عنوان میراث فرهنگی ناملموس در یونسکو و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۳، شورای تمبر در نظر دارد به منظور بهره مندی از ظرفیت ها و خلاقیت فرهیختگان هنری و تنوع بخشی به تمبرهای پستی و گسترش فرهنگ تمبر و تمبر شناسی، نسبت به چاپ و انتشار تمبر یادبود با موضوع «نوروز و افطار» اقدام نماید.

علاقمندان در طراحی آثار ارسالی خود می‌بایست از #سفره_افطار به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ و هویت ماه مبارک رمضان و سفره هفت‌سین به عنوان یکی از مشهورترین مراسم نوروز باستانی استفاده نمایند.

توجه به ویژگی‌های ریشه دار معنوی سفره‌های افطار و هفت سین در فرهنگ ایرانی‌اسلامی و دورهمی و میهمانی خانوادگی برای توسعه آرامش و احساس صمیمیت بین افراد خانواده، تقویت روابط فامیلی، همدلی و در کنار هم بودن و استفاده از نمادهای سال نو و بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان در آثار ارسالی مورد تأکید است. 

آثار ارسالی حداکثر دو طرح و می بایست با رزولوشن حداقل ۶۰۰ dpi در فرمت JPEG باشد.

آثار باید با ایده های نو و بدون کپی برداری طراحی شوند و پیش از این به موسسه و نهادی فروخته نشده باشد. همچنین باید اصیل و مالکیت معنوی آن متعلق به هنرمند خالق اثر باشد. 

هنرمندان در خلق آثار خود می توانند از تکنیک طراحی به صورت نقاشی با دست توسط آبرنگ، گواش و مدادرنگی و یا گرافیک کامپیوتری و تلفیقی این دو تکنیک استفاده نمایند.

علاقمندان برای شرکت در این فراخوان آثار ارسالی خود را به همراه مشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس، ایمیل و کدملی به دبیرخانه شورای تمبر در قالب لوح فشرده تا ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ به نشانی تهران خیابان شهید بهشتی، خیابان مفتح شمالی، جنب کوچه دوست محمدی، ساختمان پستی شهیدمفتح، طبقه دوم یا به نشانی الکترونیکی stampcouncil@post.ir ارسال نمایند.

گفتنی است آثار توسط اعضای شورای تمبر داوری و طرح برگزیده تا نیمه اول اسفند ۱۴۰۲ اعلام و در قالب تمبر یادبود منتشر خواهد شد.

در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۵۲۸۷۸۴ تماس حاصل نمایید.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه