عایدی شهرستان ماهنشان از 42 معدن فعال، هیچ است

رئیس شورای اسلامی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه شهرستان ماهنشان ۴۲ معدن دارد که متاسفانه هیچ عایدی از این تعداد معادن شامل حال مردم منطقه نمی‌شود، گفت: طبق قانون باید درصدی از حقوق دولتی معادن به منطقه برسد این در حالی است که بارهای به مسوولان متذکر شدیم ولی نتیجه‌ای نداشته است.

محسن شجاعی، رئیس شورای اسلامی شهرستان ماهنشان امروز در گفت‌و‌گو با فارس در زنجان، با بیان اینکه شهرستان ماهنشان ۴۲ معدن دارد که متاسفانه هیچ عایدی از این تعداد معادن شامل حال مردم منطقه نمی‌شود، اظهار داشت: طبق قانون باید درصدی از حقوق دولتی معادن به منطقه برسد این در حالی است که بارهای به مسوولان متذکر شدیم ولی نتیجه‌ای نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه علاوه‌بر اینکه این معادن به جاده‌های منطقه‌ خسارت وارد می‌کند، متاسفانه از یک سو هم به دلیل نبود واحد‌ فرآوری، مواد معدنی به صورت خام از منطقه خارج می‌شود، افزود: سالانه یک هزار و ۵۰۰  تن مواد معدنی از معدن انگوران استخراج می‌شود.

وی با بیان اینکه از حقوق دولتی و عوارضی که از معادن موجود در منطقه، باید برای منطقه برسد، نمی‌رسد، ادامه داد: وضعیت راه‌های نزدیکترین روستاها به معادن اسفبار است و مردم این روستا‌ها از این بابت بارها ابراز نارضایتی کردند.

شجاعی با بیان اینکه وقتی که برای یادآوری انجام مسوولیت اجتماعی به معدن‌داران مراجعه می‌کنیم اذعان دارند که همه عوارض و حق و حقوق را به طور کامل به دولت پرداخت می‌‌کنیم، گفت: بعد از دو سال مطالبه‌ای که از معدن انگوران داشتیم سال گذشته ۴۲ میلیارد تومان عواید حاصل از این معدن، در همه مناطق شهرستان هزینه شد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه