آموزش‌‌های امدادی اورژانس به ۶۰۰ هزار دانش آموز

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سازمان اورژانس کشور با همکاری آموزش و پرورش تاکنون توانسته است به بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز به منظور کاهش صدمات و تلفات ناشی از تصادفات و حوادث احتمالی ایام نوروز، اقدامات لازم را آموزش دهد.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در خصوص برنامه‌های آموزشی این سازمان در زمینه روش‌های پیشگیری از صدمات حاصل از سوانح رانندگی در سفرهای نوروزی گفت: تاکنون سازمان اورژانس کشور در زمینه آموزش مسائل مختلف اقدامات زیادی از جمله تولید فیلم‌های آموزشی یک دقیقه‌ای در زمینه اقدامات لازم در زمان مواجهه با تصادف، غرق شدگی، گرما زدگی و... انجام داده است که این ویدیو‌های آموزشی در سایت اورژانس وجود دارد.

وی در خصوص برنامه‌های آموزش‌ی ویژه ایام نوروز  این سازمان بیان کرد: از آنجایی که ایام نوروز به دلیل سفرهای نوروزی خاص و ویژه است، سازمان اورژانس کشور به مدت ۲۰ روز «از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین» در استدیو سلامت برنامه برگزار می‌کند، که در هر روز آن یک مورد آموزش داده می‌شود. 

وی در خصوص برنامه‌های آموزشی سازمان اورژانس در مدارس کشور توضیح داد: سازمان اورژانس تاکنون به بیش از ۶۰۰ هزار نفر از دانش آموزان در زمینه انجام اقدامات لازم در زمان مواجه با حادثه‌هایی مانند تصادفات رانندگی آموزش داده‌ است. همچنین توانسته‌ایم با آموزش و پرورش رایزنی‌هایی داشته باشیم تا در این زمینه براساس سنوات تحصیلی و متناسب با سن دانش آموزان «از کلاس اول تا دوازدهم» دوره‌های آموزشی برگزار کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در این راستا بارکدهایی را طراحی کردیم تا دانش آموزان بتوانند به وسیله اسکن این بارکدها از فیلم آموزشی استفاده کنند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین با شبکه شاد هم صحبت‌هایی انجام شده تا یک سری از کلیپ‌های آموزشی سازمان اورژانس به منظور آموزش دانش‌آموزان، در آن منتشر شود.

میعادفر در خصوص برنامه‌های مشترک میان سازمان اورژانس، پلیس و آموزش و پرورش اظهار کرد: یک سری برنامه‌های آموزشی مشترک بین سازمان اورژانس کشور، پلیس راه و وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که در حال اجراست. به عنوان مثال یک سناریویی را طراحی می‌کنیم و یک فرد را به عنوان مورد آموزشی «که انگار تصادف کرده و معلول شده» را به نمایش می‌گذاریم؛ در این نمایش اورژانس و پلیس در حضور دانش‌آموزان به وضعیت فرد مصدوم و صحنه تصادف رسیدگی می‌کنند و در آخر فرد مصدوم برای دانش‌آموزان توضیح می‌دهد که چگونه رانندگی کرده که با این مشکل مواجه شده است. 

وی در خصوص تدابیر این سازمان در ایام نوروز توضیح داد: برای نوروز ۱۴۰۳ هم مانند هرسال آمادگی کامل داریم و مانند سال‌های گذشته از ۲۵ اسفندماه تا یکی دو روز بعد از عید در کنار مردم خواهیم بود؛ البته از آنجایی که امسال ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر مصادف شده، کمی کار سخت‌تر خواهد شد.

پایان پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه