عملکرد گازرسانی دولت سیزدهم| ضریب‌نفوذ گاز در کردستان ۱۰۰درصد شد

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در دولت سیزدهم گازرسانی به یک شهر، 248 روستا و 539 مشترک صنعتی انجام شد و با اتمام پروژه‌هایی روستایی ضریب‌نفوذ گاز در این استان به ۱۰۰درصد رسید.

احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در سنندج اظهار کرد: شرکت گاز استان کردستان در دولت سیزدهم با روند رو به رشد و تصاعدی نسبت به پوشش تمامی ساکنین شهرها و روستاها اقدام کرده و موفق شد یک شهر، 248 روستا و تعداد 539 مشترک صنعتی را به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل نماید.

وی افزود: از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم، بیش از 945 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف صنعت گاز در استان کردستان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: در دو سال گذشته هزار و 550 کیلومتر شبکه‌گذاری و تعداد 23 هزار و 357 علمک برای شهرنشینان، ساکنان روستاها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان کردستان نصب شده است.

فعله‌گری ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از 59 هزار مشترک جدید گاز در کردستان جذب شده است.

وی عنوان کرد: عملکرد شرکت گاز استان کردستان در قسمت جذب مشترکین جدید 59 هزار و 477 مورد بوده که موجب شده است تعداد 54 هزار و 766 خانوار زیرپوشش گاز طبیعی قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان خاطرنشان کرد: میزان شبکه‌گذاری در این استان 13 هزار و  300  کیلومتر است که بیشترین حجم این شبکه‌گذاری‌ها در روستاهای استان اجرا شده است.

به گفته وی، تعداد مشترکین گاز در استان کردستان 627 هزار مورد است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان از مرز 630 هزار مورد عبور کند.

فعله‌گری طرح اصلاح و بهینه‌سازی را جزء پروژه‌های اولویت‌دار شرکت گاز استان کردستان ذکر کرد و افزود: اجرای این پروژه از تکالیف قانونی است که به‌عهده شرکت ملی گاز قرار دارد و شرکت گاز استان کردستان در راستای اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها گام‌های بسیار مفیدی برداشته است.

وی اعلام کرد: با بهینه‌سازی 584 مشترک دارای سیستم حرارت مرکزی و تعداد 2 هزار و 28 واحد موتورخانه با هزینه کرد 108 میلیارد و 168 میلیون ریال نسبت به بهینه‌سازی یک میلیون و 14 هزار مترمربع فضای گرمایشی اقدام نموده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت کل استان کردستان اظهار داشت: در آغاز شروع به فعالیت دولت سیزدهم ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 99 درصد و در جمعیت روستایی 94 درصد بود که با افتتاح پروژه‌های گازرسانی در دهه مبارک فجر سال جاری هم‌اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی 100 درصد است و استان کردستان به عنوان استان  کاملا سبز شناخته می‌شود.

فعله‌گری در پایان سخنان خود یکی از اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان را تامین انرژی پایدار برای صنایع ذکر کرد و گفت: با اهمیت دادن به تامین پایدار سوخت برای واحدهای تولیدی و صنعتی تعداد واحدهای صنعتی گازدار به بیش از دو هزار و 703 مورد و حجم جایگزینی و ظرفیت‌سازی برای صنایع به 60 هزار و 673 مترمکعب در ساعت افزایش یافته است‌.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه