مرحله استانی جشنواره ملی سرود آفرینش کانون در رشت برگزار‌ می‌شود

به گفته مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، مرحله استانی جشنواره ملی سرود آفرینش کانون ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در رشت برگزار‌ می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، سید‌جلیل میرعظیمی، مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در رشت با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره ملی سرود آفرینش کانون در رشت اظهار کرد: این آیین با شرکت ۱۰ گروه راه‌یافته به بخش پایانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار‌می‌شود.

وی در ارتباط با استقبال گروه‌های کانونی و آزاد از این جشنواره سخن‌گفت و افزود: پس از انتشار فراخوان این رویداد هنری، ۶۰ سرود از گروه‌های کانونی، آزاد و فراگیر (بخش غیررقابتی ویژه مخاطبان با نیاز‌های خاص) در سامانه جشنواره بارگذاری‌‌شده‌است.

 مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اشاره به تعداد و فرآیند ارزیابی آثار ارسالی بیان کرد: در این میان، آثار ۴۵ گروه سرود آزاد، ۱۴ گروه سرود کانونی و ۲ سرود گروه فراگیر(ویژه شرکت‌کنندگان با نیاز‌های خاص) مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت و گروه‌های حاضر در مرحله استانی جشنواره سرود آفرینش معرفی‌ شد.

میرعظیمی با بیان اینکه طی این مرحله که روز پنج‌شنبه، ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌ می‌گیرد، افزود: ۱۰ گروه سرود به‌هنر‌نمایی می‌پردازند و در این میان، یک گروه کانونی یک گروه آزاد، به مرحله پایانی این جشنواره راه خواهند‌ یافت.

وی به محور‌های موضوعی و اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آفرینش اشاره کرد و گفت: «نغمه‌های روشن فردا» و سرزمین من (ایران، وطن، پرچم و...)، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام‌آوران (شخصیت‌های تاریخی و انقلابی)، مراسم و مناسبت‌های ملی و آئینی و آزاد از جمله این محور‌ها هستند.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با  بیان اینکه کشف و پرورش استعداد‌های هنری نسل کودک و نوجوان، افزایش گستره فعالیت‌های هنری و ترویج سرود به عنوان یک هنر انقلابی و تقویت روحیه هم‌گرایی و کارگروهی، از اهداف برگزاری این جشنواره است، تصریح کرد: مهارت‌افزایی، بهره‌گیری از ظرفیت سرود به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و هم‌چنین، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی این هنر، از اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون به‌شمار‌ می‌رود.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه