ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی گیلان 75 درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به بهره‌برداری از هفت طرح صنایع تبدیلی کشاورزی در گیلان گفت: با افتتاح این واحد‌ها ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی ۷۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفت طرح صنایع تبدیلی کشاورزی در گیلان به بهره برداری رسید، اظهار کرد: با افتتاح این واحد‌ها ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی ۷۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این واحد‌های صنعتی ۲۷۰ هزار تن مواد خام کشاورزی را فرآوری می‌کنند، گفت: این هفت طرح با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۲۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بهره‌برداری رسیده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و به‌کارگیری نیروی‌های بومی افزود: این طرح‌ها برای ۲۱۷ نفر شغل دائمی و ثابت ایجاد کرده است.

به گفته محمدی، این هفت واحد‌ فرآوری در بخش‌های سورتینگ و بسته‌بندی انواع محصولات کشاورزی شامل برنج و میوه،کارخانه خوراک دام و طیور، کشتارگاه صنعتی طیور و ۲ واحد سردخانه و سورتینگ و بسته‌بندی میوه در غرب استان فعالیت می‌کند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه